Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 11 stycznia 2016, 10:06

autor: Adrian Werner

Na jakie gry mobilne warto czekać w 2016 roku

Omawiamy najbardziej obiecujące gry mobilne tego roku. Wśród nich znalazły się takie produkcje jak Crashlands, Sigma Theory, Iron Marines czy Super Meat Boy: Forever.

Rok 2015 to już przeszłość i przed nami kolejne dwanaście miesięcy wypełnionych grami mobilnymi. Uznaliśmy, że to dobry moment, aby podzielić się z Wami listą najbardziej wyczekiwanych przez nas gier. Jeśli z niecierpliwością wyczekujecie premier tytułów, które pominęliśmy, to podzielcie się proszę swoimi faworytami w komentarzach.

Sigma Theory

Platformy: iOS, PC i Android

Zaczynamy od Sigma Theory. Najważniejszą przyczyną tego, że wprost nie możemy się doczekać premiery tej gry jest fakt, że stoi za nią studio Mi-Cos, czyli autorzy wspaniałego Out There. Osoby twórców nie są jednak jedynym powodem, dla którego warto śledzić ten projekt. Produkcja będzie strategią, która postawi na rzadko spotykaną tematykę szpiegowską, pozwalając nam na wcielenie się w szefa agencji wywiadowczej rywalizującej z podobnymi jej organizacjami o kontrolę nad światem. Projekt położy duży nacisk na brudne zagrywki i bezwzględne taktyki, a jednocześnie zaoferuje także rozbudowaną warstwę fabularną. Ponadto będzie to produkcja premium, co jest szalenie ważne, gdyż mikropłatności zabiły wcześniejsze mobilne gry o tej tematyce, takie jak Evil Genius Online czy James Bond: World of Espionage.

Dungelot: Shattered Lands

Platformy: iOS, Android i PC

Spore nadzieje wiążemy także z Dungelot: Shattered Lands. Produkcja połączy mechanizm RPG-ów typu roguelike z rozwiązaniami Sapera. Podczas zabawy będziemy więc eksplorowali plansze złożone z większości zasłoniętych pól i po ich odkryciu część okaże się kryć przedmioty oraz skarby, podczas gdy na innych znajdziemy pułapki i wrogów. Zabawę urozmaici system rozwoju postaci. Będzie to trzecia część cyklu – dwie poprzednie bardzo przypadły nam do gustu, więc liczymy, że kolejna odsłona okaże się co najmniej równie udana.

Love You to Bits

Platformy: iOS. Android, PC

Fani przygodówek powinni zwrócić uwagę na Love You to Bits, gdyż gra ma spore szanse stać się jednym z najciekawszych przedstawicielu tego gatunku w tym roku. Kampania opowie o losach chłopaka, którego dziewczyna-robot ulegała zniszczeniu, a części jej ciała zostały rozproszone po całym wszechświecie. Naszym zadaniem będzie złożenie ukochanej w całość. Wymagać to ma głównie rozwiązywania zagadek, które będą miały bardziej rozbudowany charakter niż w standardowych produkcjach tego typu. Każdy ekran ma mieć bowiem postać samodzielnej skomplikowanej łamigłówki o wysokim poziomie trudności. Wszystko to zaprezentowane zostanie za pomocą zapierającej dech w piersiach dwuwymiarowej oprawy graficznej.

Super Meat Boy Forever

Platformy: iOS, Android, PC

W tym roku prawdopodobnie doczekamy się wreszcie premiery Super Meat Boy Forever, czyli produkcji pobocznej w stosunku do jednej z najsłynniejszych platformówek ostatniej dekady. Będzie to runner, więc bohater ma biec automatycznie naprzód, a my jedynie będziemy modyfikowali jego ruchy gestami, np. wykonując skoki czy walcząc z wrogami. Powrócą oczywiście elementy charakterystyczne dla pierwowzoru, czyli czarny humor oraz bardzo wysoki poziom trudności.

Dawn of Titans

Platformy: iOS

Bardzo ciekawie zapowiada się także gra Dawn of Titans. Celem autorów jest zrewolucjonizowanie gatunku RTS na rynku mobilnym. Realizację ambicji ma im umożliwić potężny silnik, który nie tylko zapewni wspaniałą grafikę, ale pozwoli również na dowodzenie tysiącami jednostek. Dodajmy do tego ciekawy świat oraz intuicyjny interfejs i możemy otrzymać produkcję, która stanowić będzie wybawienie dla osób mających już po dziurki w nosie niekończącego się strumienia klonów Clash of Clans.

Crashlands

Platformy: iOS, Android, PC

Z kolei Crashlands podejmie próbę rozwinięcia rozwiązań z wyśmienitego Don’t Starve. Ma to być survivalowy sandbox, w którym będziemy eksplorowali obcą planetę, gromadzili surowce, walczyli z potworami oraz konstruowali przedmioty i budynki. Każdy z tych elementów ma być bardzo rozbudowany, oferując masę zadań do zrealizowania. Jednocześnie w kampanii pojawi się również mocno zaakcentowany wątek fabularny. Projekt ma posiadać kilka ciekawych rozwiązań, rzadko spotykanych w tego typu produkcjach. Przede wszystkim każde napotkane zwierze będzie można schwytać, oswoić i wytresować, aby potem pomagało nam w walce i przy budowie. Oczywiście, nie zabraknie także elementów RPG pozwalających rozwijać umiejętności bohatera.

Euclidean Lands

Platformy: iOS i Android

Rynek mobilny co roku dostaje nowe świeże gry logiczne i na razie spośród ujawnionych produkcji najbardziej obiecującą wydaje się być Euclidean Lands. Podczas zabawy pokierujemy wędrowcem, który będzie musiał omijać pułapki, rozwiązywać zagadki i toczyć bitwy z wrogami, a wszystko to rozegra się w systemie turowym. Tym, co czyni ten tytuł wyjątkowym jest fakt, że każda mapa ma mieć postać czegoś w rodzaju kostki Rubika, ze ścianami podzielonymi na trzy rzędy, które będziemy mogli przekręcać. Brzmi skomplikowanie, ale obejrzyjcie zwiastun, a przekonacie się, że w rzeczywistości wygląda to na prosty do opanowania system rozgrywki, który jednocześnie zaowocuje fascynującymi problemami logicznymi.

Iron Marines

Platformy: iOS, Android, PC

Ostatnią produkcją, na którą ostrzymy sobie zęby jest Iron Marines. Powód tego jest prosty – za projektem stoi studio Ironhide, czyli autorzy serii Kingdom Rush, uznawanej za najlepszą markę tower defense. Tym razem autorzy zamierzają porzucić klimaty fantasy na rzecz science-fiction. Produkcja ma być lekko uproszczonym RTS-em, w którym będziemy dowodzili armiami kosmicznych marines lub agresywnych kosmitów oraz toczyli bitwy i rozbudowywali bazy. Nie zabraknie także systemu rozwoju oddziałów. Do tej pory zespół Ironhide nigdy nie zszedł poniżej wyśmienitego poziomu i nie spodziewamy się, aby Iron Marines miało przełamać tę godną pochwały tradycję.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej