autor: Kamil Zwijacz
Contact Vector - demo kosmicznej strategii na Kickstarterze
Fani kosmicznych gier strategicznych powinni udać się na odpowiednią stronę w serwisie Kickstarter, na której trwa zbiórka pieniędzy na Contact Vector. Twórcy zachęcają do wspierania projektu przez sprawdzenie wersji demonstracyjnej, pozwalającej na przetestowanie mechaniki walki oraz systemu sterowania.
W zeszłym miesiącu informowaliśmy o rozpoczęciu zbiórki pieniędzy w serwisie Kickstarter na kosmiczną grę strategiczną Contact Vector. Okazało się, że akcja została po kilku dniach anulowana, ale twórcy ze studia Magnosphere postanowili ponownie spróbować swoich sił. Tym razem, zamiast 120 tys. funtów, deweloper pragnie uzbierać 85 tys. funtów, co zaowocuje PC-tową wersją produkcji w czerwcu 2015 roku. Wpłat można dokonywać jak zawsze od jednego dolara wzwyż, przy czym dostęp do pełnej wersji Contact Vector po jej premierze uzyskają osoby, które wesprą twórców kwotą przynajmniej 10 funtów. Naturalnie nie zabrakło znacznie wyższych progów, w tym tych umożliwiających sprawdzenie bardzo wczesnej wersji produkcji oraz współpracę z deweloperami przy projektowaniu statku.
- Gatunek: kosmiczna gra strategiczna
- Deweloper: brytyjskie studio Magnosphere
- Premiera: czerwiec 2015 roku na komputerach PC
- Kickstarter: wymagana kwota minimalna 85 tys. funtów. Akcja potrwa do 17 czerwca
Zbiórka pieniędzy trwa już dobrych kilkanaście dni, ale ciekawie zapowiadający się tytuł nie przyciągnął do siebie zbyt wielkiej ilości zainteresowanych. W chwili pisania tej wiadomości licznik na stronie akcji pokazuje niecałe 7 tys. funtów. Sytuacja ta ma jednak szansę się zmienić, gdyż deweloper udostępnił wersję demonstracyjną Contact Vector. Pozwala ona przetestować mechanikę walki oraz system kierowania statkiem. Zaznaczono jednak, że to bardzo wczesny build produkcji, więc do czasu premiery sporo się jeszcze zmieni. Niemniej dzięki demu można samemu przekonać się, czy coś ciekawego ma szansę wyjść z projektu studia Magnosphere.
W ramach przypomnienia - Contact Vector ma być kosmiczną strategią, w której główny nacisk położony zostanie na dowodzenie flotą, a nie na zarządzanie bazą i zdobywanie surowców. Natomiast walka skupi się na kombinowaniu, wymyślaniu nowych taktyk i wprowadzaniu ich w życie na polu walki. Strategiczne podejście będzie mieć znacznie większe znaczenie, niż ilość posiadanych jednostek. Dodatkowo nie zabraknie kilku klas statków (Destroyers, Light Cruisers, Cruisers, Heavy Crusiers, Battlecruisers oraz Battleships), które będzie się dało modyfikować, wybierając m.in. uzbrojenie.