Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 stycznia 2018, 19:37

Conqueror's Blade - wkrótce beta-testy gry łączącej Mount & Blade z For Honor

Pod koniec miesiąca wystartują beta-testy Conqueror's Blade, czyli sieciowego miksu gry akcji i strategii z bitwami toczonymi na dużą skalę, w którym staniemy na czele średniowiecznych armii i stawimy czoła oddziałom dowodzonym przez innych graczy.

Studio Booming Games od pięciu lat pracuje nad Conqueror's Blade, czyli multiplayerową grą akcji, doprawioną solidną dawką elementów strategii czasu rzeczywistego. Wiele wskazuje na to, że produkcja znajduje się już na ostatniej prostej, o czym świadczy fakt, że 26 stycznia rozpoczną się jej beta-testy, do których można się zapisać za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej. Poniżej znajdziecie nowy zwiastun tego tytułu oraz szereg konkretnych informacji na jego temat.

Zacznijmy od tego, że Conqueror’s Blade będzie nastawione na rozgrywkę PvP – jednocześnie w zmaganiach będzie mogło wziąć udział trzydziestu graczy podzielonych na dwie drużyny. W trakcie zabawy trafimy do rozległego, otwartego świata, wcielając się w generałów stojących na czele czterdziestoosobowych oddziałów. Tych pierwszych będziemy kontrolować bezpośrednio, obserwując akcję zza ich pleców niczym w grach z serii Dynasty Warriors. Generałów zróżnicowano nie tylko pod kątem wyglądu, lecz także specjalizacji i umiejętności wykorzystywanych na polu bitwy – zdobywając punkty doświadczenia będą awansować na kolejne poziomy, co zapewni im dostęp do coraz potężniejszych skilli. Wśród nich znajdziemy łucznika, pikiniera, topornika, samuraja czy choćby rycerza z mieczem i tarczą – krótko mówiąc, będzie w czym wybierać.

Teraz zatrzymajmy się na moment przy armiach, jakie zostaną oddane w nasze ręce, gdyż i w tym aspekcie Conqueror’s Blade będzie miało się czym pochwalić. W trakcie zmagań poprowadzimy do walki między innymi tatarską lekką kawalerię, maltańskich rycerzy, angielskich łuczników, szwajcarskich halabardników czy wreszcie samurajów. Oczywiście sama ich liczebność nie wystarczy, by odnosić kolejne zwycięstwa.

Samurajowie i rycerze walczący na jednym polu bitwy – choć już gdzieś to widzieliśmy, Conqueror’s Blade ma na siebie ciekawy pomysł. - Beta-testy Conqueror's Blade wystartują jeszcze w tym miesiącu - wiadomość - 2018-01-17
Samurajowie i rycerze walczący na jednym polu bitwy – choć już gdzieś to widzieliśmy, Conqueror’s Blade ma na siebie ciekawy pomysł.

W tym momencie do głosu dochodzą elementy strategiczne, gdyż kluczem do sukcesu będzie wydawanie rozkazów w zależności od sytuacji panującej na polu bitwy (i warunków zewnętrznych pokroju pory dnia, warunków atmosferycznych czy topografii terenu). Przykładowo, szarża kawalerii będzie o wiele bardziej efektywna i widowiskowa, jeśli zostanie wykonana na stromym terenie, z kolei kiedy na horyzoncie pojawi się chmura strzał życie naszych wojaków uratuje rozkaz stworzenia ściany z tarcz. Gracze niemający czasu na zaprzątanie sobie głowy takimi sprawami będą mogli na przykład polecić swoim żołnierzom podążanie za generałem, w ten sposób zdając się na łaskę sztucznej inteligencji.

Brzmi intrygująco, prawda? Wygląda na to, że w Conqueror’s Blade poczują się jak w domu nie tylko fani Dynasty Warriors (ci, którzy mieli już okazję zagrać w dzieło studia Booming Games przekonują, że wbrew pozorom ów tytuł nie ma aż tak wiele wspólnego z cyklem tworzonym przez Omega Force), lecz również słynnego Kingdom Under Fire.

Póki co w oficjalnych informacjach na temat gry próżno szukać wzmianki o husarii. Niemniej, powyższy obrazek zaczerpnięty z oficjalnej strony internetowej tej produkcji zdaje się sugerować, że i na tę formację znajdzie się miejsce na liście dostępnych oddziałów. - Beta-testy Conqueror's Blade wystartują jeszcze w tym miesiącu - wiadomość - 2018-01-17
Póki co w oficjalnych informacjach na temat gry próżno szukać wzmianki o husarii. Niemniej, powyższy obrazek zaczerpnięty z oficjalnej strony internetowej tej produkcji zdaje się sugerować, że i na tę formację znajdzie się miejsce na liście dostępnych oddziałów.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej