autor: Krzysztof Sobiepan
Conan Exiles na fali – 1,4 mln sprzedanych kopii
Studio FunCom przybliżyło swoim inwestorom wyniki finansowe za I kwartał 2018 r. Gwoździem programu była oficjalna premiera survivalu Conan Exiles, który sprzedaje się bardzo dobrze i ma szansę pobić poprzednie rekordy sprzedaży firmy. Wspomniano też o nowej grze w świecie Conana, powstającej w słynącym z RTS-ów studiu Petroglyph.
Podczas ostatniej transmisji dla inwestorów przedstawiciele odpowiedzialnego za grę Conan Exiles studia Funcom podzielili się wynikami finansowymi za I kwartał 2018 roku, paroma ciekawymi faktami z ostatnich ruchów firmy oraz planami na najbliższy czas. Jednym z najważniejszych punktów było oczywiście podsumowanie wyników survivalowego tytułu z rozpoznawalnym barbarzyńcą. Conan Exiles sprzedał się już w 1,4 mln kopii, choć mówcy przyznają się bez bicia, że wynik ten obarczony jest pewnym błędem. Po pierwsze, bierze pod uwagę pudełka sprzedane do sklepów, a nie te zakupione dalej przez graczy. Po drugie – do sprzedaży wlicza kopie zwrócone na platformie Steam przez niezadowolonych graczy. Autorzy podkreślają jednak, że tytuł i tak niedługo stanie się ich bestsellerem.
Choć najmocniejszy akcent został położony na ostatni projekt studia, to podzielono się także paroma ciekawymi faktami. Przypomniano o interesującym projekcie Mutant Year Zero: Road to Eden, przy okazji potwierdzając jego premierę na drugą połowę 2018 roku. Co więcej, Funcom ma w przyszłym roku wydać kolejną produkcję osadzoną w świecie Conana, stworzoną przez studio Petroglyph Games (Star Wars: Empire At War, Grey Goo). Choć szczegóły są jak na razie trzymane w tajemnicy, biorąc pod uwagę specjalizację Petroglyph możemy spodziewać się RTS-a. Pod względem finansowym firma zredukowała zaś swoje długi i utrzymała skromne zyski operacyjne mimo przygotowań do dużej premiery w II kw. 2018 r.