autor: Szymon Liebert
Command & Conquer: Generals 2 będzie cechował się jakością BioWare
Gra Command & Conquer: Generals 2 będzie cechowała się jakością BioWare – tak przynajmniej zapewniają szefowie studia. Co ciekawe, oznacza to najwyraźniej położenie większego nacisku na elementy fabularne.
Ray Muzyka, współzałożyciel BioWare, zapewnił, że gra Command & Conquer: Generals 2 będzie cechowała się jakością znaną z innych gier studia. Muzyka wierzy też, że można wzbogacić tę produkcję o więcej elementów fabularnych, z których słyną twórcy takich serii jak Mass Effect, czy Dragon Age. Jak szefowie dewelopera wyobrażają sobie takie podejście?
„Chcemy dostarczyć jakości BioWare”, powiedział Muzyka w rozmowie z Kotaku, „chodzi nam o zapewnienie wciągającej fabuły w strategii czasu rzeczywistego”. Jeden z szefów studia wierzy, że to doskonała okazja, aby wzbogacić gatunek w tym zakresie i w ten sposób rozwinąć go. Chodzi o danie graczom bardziej angażującego doświadczenia w klimatach RTS.
Greg Zeschuk, drugi ze słynnych „doktorów” (współzałożycieli BioWare), dodał, że Command & Conquer był pierwszą grą, w którą ekipa grała w piwnicy zamiast zajmować się rozwojem studia. Muzyka przypomniał, że mechanika strategii czasu rzeczywistego była sporą inspiracją dla twórców przy pracach nad systemem walki z serii Baldur’s Gate.
Trudno powiedzieć, co twórcy z BioWare mają na myśli, ale można spodziewać się, że Generals 2 otrzyma bardziej rozbudowaną i wielowątkową fabułę. Sama seria Command & Conquer nigdy nie stroniła od wyraźnie zaznaczonych wątków fabularnych, chociaż poprzednia część podserii Generals nie była pod tym względem wybitna. BioWare postara się to zmienić.
Command & Conquer: Generals 2 to pierwsza odsłona serii tworzona pod nadzorem BioWare (w nowoutworzonym studiu BioWare Victory). Produkcja została pokazana po raz pierwszy w grudniu ubiegłego roku. Posiadacze pecetów mogą spodziewać się jej w 2013 roku. Warto dodać, że Generals 2 hula na silniku Frostbite 2 (znanym z Battlefield 3).