autor: Maciej Śliwiński
Co połączy fabuły obu Assassin's Creed
Podczas zakończonej niedawno imprezy PAX, dyrektor kreatywny pracujący nad Assassin’s Creed 2, Patrice Desilets, ujawnił kilka ciekawych szczegółów dotyczących osób i wydarzeń łączących fabułę pierwszej części tej gry oraz zapowiedzianego na listopad tego roku sequela.
Podczas zakończonej niedawno imprezy PAX, dyrektor kreatywny pracujący nad Assassin’s Creed 2, Patrice Desilets, ujawnił kilka ciekawych szczegółów dotyczących osób i wydarzeń łączących fabułę pierwszej części tej gry oraz zapowiedzianego na listopad tego roku sequela.
Jednym z wielu wątków, które połączą fabuły obu części Assassin’s Creed będzie znany już wszystkim fanom tej produkcji tajemniczy artefakt w postaci jabłka. Według Desiletsa w drugiej odsłonie AC dowiemy się o wiele więcej na temat tego przedmiotu. Dalej będzie on też odgrywał ważną rolę w fabule produkcji, mimo, że akcja AC2 przeniesie nas w czasy Renesansu, czyli ponad trzysta lat później od wydarzeń znanych z pierwszej części gry.
Postacią, która połączy fabuły obu gier będzie również Desmond (kierowaliśmy nim w przyszłości w Assassin’s Creed - to on podpięty był do maszyny stymulującej wspomnienia), który w AC2 odegra jeszcze większą rolę. Fabuła ma być skonstruowana tak, że gracze w trakcie wykonywania kolejnych zadań będą się dowiadywać coraz więcej na temat Desmonda i jego roli w wydarzeniach znanych z pierwszej części. Historia ma również odkrywać wiele nowych wątków związanych z Klanem Zabójców do którego należał Altair, by w końcu wyjawić, że wydarzenia z obu części nie są wyłącznie wspomnieniami jednej osoby.
Podczas imprezy PAX zaprezentowano również kilka nowych możliwości wykorzystania mieszkańców miasta, którzy tłumnie będą spacerowali po ulicach Florencji. Desilets opowiadając o nowościach, stwierdził, że tłum obecnie nie będzie już przeszkodą do pokonania lecz szansą na przetrwanie. Przede wszystkim prowadząc Ezio, otrzymamy możliwość okradania przechodniów, a zdobyte w ten sposób środki przeznaczymy na zakupy. Dodatkowo grupki ludzi plotkujących czy robiących zakupy wykorzystamy do osłony i ukrywania się. Wmieszanie się w tłum przechodniów ma być jedną z najlepszych form ochrony przed przeciwnikami.
Warto również dodać, że w nowym Assassin’s Creed pojawią się fragmenty rozgrywki, bardzo inspirowane serią Prince of Persia. Kiedy Ezio trafi przykładowo do katakumb znajdujących się pod Florencją, odpowiednio pokierowana kamera pokaże drogę pokonania przeszkód, po czym prowadzący bohatera gracz spróbuje przebyć ją skacząc, wieszając się na wystających elementach lochów czy biegając po ścianach. W sumie tego typu fragmentów w AC2 ma być około 5-6 godzin. Więcej na temat nowości zaprezentowanych podczas PAX przeczytacie pod tym adresem.