Clash Royale - uproszczona MOBA nową grą twórców Clash of Clans
Studio Supercell, autorzy Clash of Clans i Boom Beach, podjęło kolejną próbę zdobycia rynku mobilnego. Tym razem pragnie tego dokonać za sprawą Clash Royale - prostej w budowie, ale posiadającej duży potencjał gry bitewnej z elementami gatunku MOBA i karcianki.
Fińskie studio Supercell, znane z Clash of Clans, a więc jednego z największych mobilnych hitów, pracuje nad kolejną produkcją – jej tytuł to Clash Royale. Dobrze zapowiadająca się, sieciowa gra bitewna z elementami gatunku MOBA zmierza na Androida oraz iOS. Obecnie na drugiej z wymienionych platform odbywają się beta testy (tzw. soft-launch), w których mogą wziąć udział w mieszkańcy kilku wybranych krajów (niestety, nie ma wśród nich Polski).
W Clash Royale powrócimy do świata znanego z niezwykle dochodowego Clash of Clans. Wcielimy się we władcę, którego plany wybiegają zdecydowanie poza mury niewielkiego królestwa, jakim przyszło mu rządzić. Pomogą mu w tym nie tylko jednostki znane z Clash of Clans (np. blond włosi wojacy), ale też nowe, w tym tytułowi rojaliści. Bajkowe, średniowieczne fantasy wydaje się idealnie pasować do koncepcji rozgrywki, jaką zaserwują nam deweloperzy z Supercell.
Zabawa ma się sprowadzać do udziału w sieciowych pojedynkach z innymi graczami. Przybiorą one postać maksymalnie uproszczonych meczów typu MOBA, rozgrywanych na niewielkich arenach, mieszczących się w całości na ekranie smartfona/tabletu. Celem zabawy będzie obalenie wrogiego króla. Dokonamy tego wysyłając wytyczonymi ścieżkami jednostki ofensywne. Jednocześnie będziemy musieli zadbać o ochronę własnego monarchy. Pomogą w tym zaklęcia, struktury obronne (np. wieże strażnicze) i pozostali wojacy.
W Clash Royale nie zabraknie też elementów typowych dla karcianek. Czas pomiędzy walkami spędzimy na budowanie jak najlepszej talii kart (Battle Deck), reprezentujących poszczególne jednostki czy zagrania (np. magię). Otrzymamy też możliwość zakładania Klanów – ich członkowie będą mogli wymieniać się kartami, zwiększając tym samym swoje szansę w starciu z przedstawicielami wrogich grup. W wiadomości załączyliśmy film prezentujący w akcji wczesną wersję gry.
Pozostaje mieć nadzieję, że Clash Royale nie podzieli losu dwóch poprzednich projektów studia Supercell: logicznej gry akcji Spooky Pop oraz logicznej zręcznościówki Smash Land. Produkcje wydano w ramach tzw. soft-launchu w kilku wybranych krajach, lecz nie spotkały się one z wystarczająco ciepłym przyjęciem, w związku z czym wstrzymano dalsze prace.