Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 grudnia 2024, 12:34

Civilization 7 bez czasów współczesnych na premierę. Firaxis omówiło epokę nowożytną

Nowe informacje na temat Sid Meier's Civilization 7 uwzględniają szczegóły epoki nowożytnej, nowych przywódców (i tzw. person) oraz warunków zwycięstwa.

Źródło fot. Firaxis Games / Take-Two Interactive.
i

Poznaliśmy szczegóły ostatniego etapu rozgrywki w Sid Meier’s Civilization 7: epoki nowożytnej, czyli czasów współczesnych. Deweloperzy ze studia Firaxis Games zorganizowali kolejną długą transmisję i przez ponad półtorej godziny omówili najważniejsze cechy trzeciej epoki w nowej Cywilizacji.

Oprócz streamu deweloperzy uzupełnili oficjalną stronę serii o nowe artykuły, w tym omówienie dwóch nowych przywódców (czy też „wizjonerów”): Benjamina Fraklina oraz Harriet Tubman. Ujawnienie tej drugiej wywołało żywe, choc nie do końca zrozumiałe reakcje. Rzekomo ma to związek z tym, że nie była ona „liderem” politycznym lub militarnym, z najbardziej skrajnymi internautami próbującymi negować istnienie abolicjonistki (ku zniesmaczeniu wielu osób).

Dawne czasy współczesne

Epoka nowożytna rozpocznie się w 1750 roku, z rakietami jako ostatnią technologią (poza, zgodnie z tradycjami serii, futurystycznymi badaniami). Co ciekawe, formalnie momentem zakończenia tego okresu będą lata 60. XX wieku. Czasy współczesne (oraz przyszłość) nie będą dostępne w grze na premierę, ale zostaną dodane w przyszłości.

Twórcy wspomnieli też o warunkach zwycięstwa, które będzie można osiągnąć na jednej z czterech dróg spuścizny (Legacy Paths): militarnej, dyplomatycznej, naukowej oraz ekonomicznej. Każdą z nich zwieńczy ambitny projekt, na przykład wysłanie pierwszego człowieka w kosmos lub założenie Banku Światowego.

Poza tym deweloperzy napomknęli o kolejnych dużych i małych zmianach, takich jak zarządzanie wywiadem z poziomu menu dyplomacji (gracze nie będą już rekrutować szpiegów), dostępne ideologie w epoce nowożytnej (komunizm, demokracja i faszyzm, każde z własnymi drzewkami badań) czy możliwość ulokowania zasobów fabryk w osadach, co przełoży się na różne bonusy.

Twórcy sprecyzowali też kwestię dostępnych cywilizacji. Jak się okazuje, z 31 liderów na premierę 5 będą stanowiły tzw. persony. Te z miejsca skojarzyły się graczom z tzw. Echo Fighters z Super Smash Bros. Ultimate: wariantami innych postaci, z nieco odmiennym wyglądem i cechami (nawet jeśli akurat w grze Nintendo te drugie różnice są zwykle znikome lub nieobecne).

Zespół Firaxis Games potwierdził też, że wkrótce gracze obejrzą 5. odcinek dziennika dewelopera, a po Świętach, w 2025 roku, poznamy kolejne „nowości”. Na razie deweloperzy odstępnili także krótki filmik z omówieniem dyplomacji i wpływów.

Sid Meier’s Civilization 7 ukaże się 11 lutego 2025 roku na PC, PS5 i XSX/S w pełnej polskiej wersji językowej.

  1. Grałem 3 godziny w Cywilizację 7 – takiej rewolucji to się nie spodziewałem!

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej