Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lipca 2021, 12:18

autor: Adrian Werner

AI w Civilization 6 ma obsesję na punkcie nauki w wyniku nieudanej aktualizacji

Fani odkryli, że aktualizacja do Sid Meier's Civilization VI wprowadziła zmiany do AI, które sprawiają, że sztuczna inteligencja ma obsesję na punkcie rozwoju naukowego.

Od pewnego czasu sztuczna inteligencja w turowej strategii Sid Meier's Civilization VI zachowuje się bardzo dziwnie. Gracze zauważyli obsesyjną wręcz skłonność AI do priorytetyzowania postępu naukowego kosztem innych sfer rozwoju państw. Fani wreszcie odkryli, co jest tego powodem – okazuje się, że odpowiada za to skromna zmiana w jednym z plików, wprowadzona przez aktualizację.

Graczom sporo czasu zajęło odkrycie, co dokładnie jest nie tak ze sztuczną inteligencją. Dopiero niedawno znaleźli powód tych problemów. Okazuje się, że w pliku Victories.xml zwiększono wartość znaczenia nauki dla AI do 150%. Wskaźnik pozostaje aktywny przez wszystkie fazy rozgrywki. W rezultacie kompletnie przyćmione zostały inne elementy ważne dla państw, takie jak złoto czy wiara.

Z tymi zmianami AI nie rozwija prawidłowo swoich wojsk, przez co traci początkowe bonusy i ma duże problemy z odzyskaniem zdolności wojennej w późniejszych fazach, jak również staje się łatwym celem dla barbarzyńców. Wielcy naukowcy są błyskawicznie rozchwytywani przez nacje kierowane przez sztuczną inteligencję, a wydatki na naukę są tak duże, że nie mogą pomagać innym krajom w przypadkach katastrof.

Zmiana ta została wprowadzona na tyle niedbale, że nawet rozwój naukowy nie przebiega właściwie, pomimo tego jak ważna stała się ta sfera dla AI. Sztuczna inteligencja inwestuje bowiem jak szalona w jedne dziedziny, a zapomina na długi czas o innych.

Jak naprawić AI w Sid Meier's Civilization VI

Na razie nie wiadomo, czy Firaxis poprawi ten błąd. Na szczęście gracze nie muszą czekać na deweloperów. Wystarczy, że w pliku Victories.xml znajdziecie fragment:

<Row ListType="ClassicalYields" Item="YIELD_SCIENCE" Value="150"/>

…i zmienicie „150” na niższą liczbę. Dla zrównoważonej rozgrywki zalecane jest „15”, natomiast jeśli chcecie, aby AI kładła duży nacisk na naukę, ale nie kosztem ignorowania pozostałych elementów, to zmieńcie wartość na „30” lub „40”.

Warto także rozważyć usunięcie następujących ustawień.

<Row ListType="ClassicalDistricts" Item="DISTRICT_CAMPUS" Favored="true"/>

<Row ListType="ClassicalDistricts" Item="DISTRICT_THEATER" Favored="true"/>

To również zmiany z niedawnej aktualizacji. Powodują one, że strategie rozwoju różnych cywilizacji stają się bardziej podobne, co zmniejsza różnorodność rozgrywki.

  1. Oficjalna strona gry Civilization VI
  2. Poradnik do gry Civilization VI
  3. Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej