Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 marca 2017, 11:43

autor: Adrian Werner

Cities: Skylines z 3,5 mln sprzedanych egzemplarzy

Firma Paradox Interactive poinformowała, że sprzedano już ponad 3,5 mln egzemplarzy gry Cities: Skylines, czyli strategii ekonomicznej studia Colossal Order. Z tej okazji autorzy szykują darmowe DLC z nowymi budynkami.

Pracownicy studia Colossal Order i firmy Paradox Interactive mają powody do dumy. Właśnie pochwalili się, że sprzedaż strategii ekonomicznej Cities: Skylines przekroczyła 3,5 mln egzemplarzy. Ten imponujący wynik udało się osiągnąć w ciągu równych dwóch lat, gdyż wczoraj gra obchodziła drugą rocznicę premiery.

Gra okazała się wielkim przebojem. - Cities: Skylines z 3,5 mln sprzedanych egzemplarzy - wiadomość - 2017-03-13
Gra okazała się wielkim przebojem.
CITIES: SKYLINES W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Colossal Order
  2. Wydawca: Paradox Interactive
  3. Gatunek: strategia ekonomiczna
  4. Platforma: PC, w przyszłości także Xbox One.
  5. Data premiery: 10 marca 2015 r.

Aby podziękować fanom za ten sukces, autorzy szykują darmowe DLC, które wprowadzi do gry budynki zainspirowane architekturą Chin. Na razie nie podano dokładnej daty premiery, ale ma ona nastąpić już wkrótce.

Przypomnijmy, że Cities: Skylines trafiło do sprzedaży 10 marca 2015 roku, wyłącznie na PC. Gra od początku radziła sobie doskonale. W ciągu pierwszych 24 godzin na rynku rozeszła się w 250 tysiącach egzemplarzy. Wtedy był to rekord dla produkcji wydanej przez Paradox, choć potem pobiło go Stellaris.

Po premierze gra była regularnie rozbudowywana płatnymi dodatkami. We wrześniu 2015 roku dostaliśmy DLC After Dark, wprowadzające cykl dobowy wraz z szeregiem elementów związanych z nocnym życiem miasta. W lutym następnego roku ukazało się rozszerzenie Snowfall oferujące zmienne warunki pogodowe wpływające na funkcjonowanie metropolii. W listopadzie 2016 r. gracze otrzymali koncentrujące się na katastrofach naturalnych Natural Disasters, a wkrótce do sprzedaży ma trafić Mass Transit, które wzbogaci rozgrywkę o niedostępne wcześniej środki transportu zbiorowego.

Gra jest idealnym przykładem sprawnego wykorzystania okazji. Sukces gry w dużym stopniu wziął się z rozczarowania, jakim było wydane w 2013 roku SimCity. Cities: Skylines powstało z myślą o fanach tej klasycznej serii, który zniesmaczeni uproszczeniami i ograniczeniami najnowszej odsłony szukali produkcji będącej godnym spadkobiercą SimCity 4. Ta zagrywka okazała się jak widać niezwykle skuteczna.

Warto na koniec wspomnieć, że gra w tym roku doczeka się konwersji na Xboksa One. Na razie nie wiemy, kiedy trafi ona do sprzedaży.

  1. Oficjalna strona Cities: Skylines
  2. Recenzja gry Cities: Skylines - SimCity 4 ma wreszcie godnego konkurenta

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej