Cities: Skylines 2 rozpieści fanów pięknych ujęć
Ostatni dziennik dewelopera poświęcony nowościom w Cities: Skylines 2 jest już dostępny. Tym razem studio Colossal Order skupiło się na trybach fotograficznym i kinowym.
Od połowy czerwca firma Paradox umilała nam poniedziałki obszernymi artykułami na temat nowej gry studia Colossal Order. Dziś seria dzienników dewelopera na temat Cities: Skylines 2 dobiega końca wraz z publikacją ostatniego, trzynastego wpisu twórców.
Zespół zwieńczył swój cykl omówieniem „kinowej” kamery i trybu fotograficznego w drugim Cities: Skylines. Jak zawsze prócz artykułu (do przeczytania na Steamie oraz oficjalnej stronie wydawcy) opublikowano także filmik z najważniejszymi informacjami. Materiał możecie obejrzeć poniżej.
Z poprzednich dzienników dewelopera dowiedzieliśmy się niemal wszystkiego na temat funkcjonowania oraz wyglądu wirtualnych miast w Cities: Skylines 2, ogólnie działających podobnie jak w „jedynce”, ale z wieloma małymi i dużymi zmianami. Tak samo można opisać tryby fotograficzny oraz swobodnej kamery (Free Cam), czy też raczej tryb kinowy, który wykorzystano do stworzenia wszystkich zwiastunów i innych materiałów wideo poświęconych drugiemu Cities: Skylines.
Deweloperom zależało, by – cytuję – „tylko kreatywność graczy ograniczała ich” przy tworzeniu ujęć oraz filmów z CS 2. W praktyce oznacza to, że fani otrzymają do dyspozycji ogromną liczbę opcji, na szczęście z uwzględnionymi wskazówkami z poziomu gry, by łatwo było zidentyfikować potrzebną nam funkcję.
- W trybie fotograficznym będzie można przebierać w przeróżnych ustawieniach kamery, soczewek, kolorów, pogody etc. Nawet twórcy nie chcą wymieniać ich wszystkich, ale znajdziemy tu np. funkcję rozmycia ruchu (motion blur), wybór prędkości upływu czasu w grze i pory dnia oraz kolizję kamery.
- Tryb kinowy będzie dostępny z poziomu Photo Mode, a oprócz opcji z nim wspólnych znajdzie się tu oś czasu z opcją dodawania punktów (keys), które pozwolą stworzyć przejścia między różnymi pozycjami kamery lub ustawieniami trybu fotograficznego. Tak przygotowane ustawienia można będzie zapisać, by skorzystać z nich w przyszłości.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, zachęcam do przeczytania oryginalnego wpisu na Steamie oraz oficjalnej stronie wydawcy.
CS 2 ułatwi tworzenie ujęć i filmów pokazujących wirtualne miasta z najlepszej strony. Albo najgorszej, jeśli taki będzie kaprys graczy.Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.
Zapewne twórcy nie zapadną się pod ziemię wraz z zakończeniem tej serii artykułów, ale nawet w takim przypadku fani stanowczo nie mogą narzekać na brak informacji. Zwłaszcza że w zeszłym tygodniu Cities: Skylines 2 trafiło do wybranych fanów, którzy ochoczo zabrali się za eksperymentowanie z grą.
Cities: Skylines 2 zadebiutuje 24 października. Produkcja ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Będzie też od razu dostępna w usługach Xbox Game Pass oraz PC Game Pass.
Może Cię zainteresować:
- Paradox stawia na „nieskończone” gry; firma skasowała prawie połowę projektów od 2013 roku
- Na Life by You, rywala The Sims od Paradox, poczekamy znacznie dłużej