Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 czerwca 2023, 19:05

Drogi w Cities Skylines 2 w szczegółach; na takie zmiany liczyli gracze

Cities: Skylines 2 już wzbudził entuzjazm fanów poprzedniej odsłony. Wystarczyło omówienie systemu dróg, by gracze przekonali się o ogromie zmian wprowadzonych przez twórców.

Źródło fot. Colossal Order / Paradox Interactive.
i

Cities: Skylines 2 wprowadzi zmiany nie tylko pod drogami. Również same drogi doczekają się znaczących usprawnień w drugiej odsłonie serii. Szczegóły zdradzono w dzienniku dewelopera – pierwszym z wielu, w których studio Colossal Order omówi zmiany względem „jedynki”.

Jak słusznie zauważają twórcy, drogi to „kręgosłup” miasta, dlatego sporo czasu poświęcono na rozbudowanie związanych z nimi opcji. Nie będzie to zupełnie nowy system – twórcom zależy, by był na tyle podobny do starego, żeby fani pierwszej części nie mieli problemu z rozwojem dróg w CS2.

Niemniej „dwójka” wprowadzi mnóstwo nowości, które omówiono (oraz pokazano) również na filmiku, który możecie obejrzeć poniżej.

Większość zmian ma na celu albo ułatwienie i przyspieszenie budowania dróg oraz zarządzania nimi, albo danie graczom większej swobody przy ich tworzeniu.

  1. Drobnym przykładem tego jest usunięcie dróg z drzewami lub trawnikami na boku – oba te elementy (i nie tylko) uda się dodać równie łatwo do już istniejących tras, jak i je z nich usunąć. Podobnie: drogi przeznaczone dla tramwajów i autobusów (także na wyłączność) będzie można swobodnie dodawać przy pomocy osobnych narzędzi.
  2. Równie łatwe jest teraz zbudowanie intersekcji dróg (w tym rond). Do wyboru będzie kilka gotowych opcji, choć gracze nadal będą mieli szansę popisać się inwencją i stworzyć własne skrzyżowania, zjazdy i wjazdy na autostrady (z odpowiednio narzuconymi ograniczeniami prędkości).
  3. Konstrukcję dróg ułatwi też tryb siatki, możliwość budowania tras na już istniejących fragmentach (albo nad nimi) oraz tzw. opcja cut-and-fill (czyli, w największym skrócie, wykorzystanie ziemi „wyciętej” przy budowanie drogi do podniesienia wysokości terenu w innym miejscu).
Drogi w Cities Skylines 2 w szczegółach; na takie zmiany liczyli gracze - ilustracja #1

Twórcy Cities: Skylines 2 pytają: „ile nowości dostrzeżecie na tym obrazku?”.Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.

Co się tyczy zupełnie nowych elementów:

  1. istotną nowinką będzie system konserwacji dróg. Zły stan tychże może zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia korków, ale też wypadków z nimi związanych i dodatkowo utrudniających ruch. Efekty takich kolizji (wraki, gruz etc.) będą musiały zostać usunięte przez służby drogowe, by odblokować drogę.
  2. Warto też wspomnieć o wprowadzeniu parkingów, także zabudowanych. Mieszkańcy wirtualnej metropolii nie będą musieli parkować już na boku drogi (co zresztą nie będzie możliwe, jeśli gracze dodadzą przy nich chodniki dla pieszych).
  3. O stanie dróg (oraz parkingów, tj. ich dostępności oraz użyciu) będzie można się dowiedzieć za pomocą specjalnego narzędzia (Roads Infoview).

Dochodzą do tego pomniejsze nowinki, takie jak łatwe dodawanie elementów kontroli ruchu (w tym świateł oraz znaków stopu) i ekranów dźwiękochłonnych oraz tryb „równoległy”, który pozwoli automatycznie budować dwie drogi w tej samej odległości od siebie. Nawet te drobiazgi zostały entuzjastycznie przyjęte przez graczy (via Reddit / Steam / YouTube), nie mówiąc o większych zmianach.

Jeśli interesują Was inne nowości z Cities: Skylines 2, kolejne dzienniki dewelopera będą pojawiać się co tydzień (czyli co poniedziałek) aż do 11 września. Najbliższe z nich będą poświęcone wykorzystaniu sztucznej inteligencji w systemie korków drogowych, transportu towarów i osób oraz charakterystycznych budynków. Pełną rozpiskę zamieściliśmy poniżej.

Drogi w Cities Skylines 2 w szczegółach; na takie zmiany liczyli gracze - ilustracja #2

Cities: Skylines 2 zostanie dokładnie omówione w kolejnych kilkunastu tygodniach.Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.

Cities: Skylines 2 zadebiutuje 24 października. Tytuł ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Będzie też dostępny w Game Passie.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej