Nie tylko korki i wypadki - oto jak Cities: Skylines 2 zmieni ruch na drogach
Mieliśmy już podsumowanie zmian na drogach w Cities: Skylines 2. Teraz przyszła pora na korki, wypadki i inne uroki ruchu ulicznego wielkiego miasta.
Zgodnie z obietnicą, twórcy Cities: Skylines 2 omówili kolejny aspekt, który zostanie znacznie poprawiony w kontynuacji popularnego city buildera. Po ułatwieniach związanych z drogami przyszła pora na ruch pojazdów.
Tak jak poprzednio, wpisowi na Steamie oraz oficjalnym forum firmy Paradox Interactive towarzyszy materiał wideo omawiający korki, wypadki oraz „koszt wyszukiwania ścieżek”. Możecie go obejrzeć poniżej.
To ostatnie określenie (ang. Pathfinding Cost) odnosi się do zmian w ustalaniu trasy przez „agentów”: mieszkańców oraz pojazdów usługowych i dostarczających zasoby. W pierwszym Cities: Skylines zwykle wybierali oni najkrótszą drogę – tyle że w linii prostej i bez uwzględniania systemu dróg miasta. W efekcie nie zawsze jechali optymalną trasą, co w przypadku naglących problemów (na przykład pożarów) mogło być fatalne w skutkach.
W „dwójce” studio Colossal Order wprowadzi znacznie bardziej skomplikowany system. O wyborze (lub zmianie) trasy zadecyduje wiele czynników.
- Czas, komfort, pieniądze i zachowanie to cztery główne aspekty, na podstawie których mieszkańcy wyznaczą swoje trasy. Ten pierwszy zwykle jest priorytetem, ale czasem pozostałe będą mogły przeważyć. Wypada też wyjaśnić, że ostatni z nich określa skłonność „agenta” do podejmowania „niebezpiecznych” decyzji na drodze, takich jak zawracanie lub zmiana pasa.
- Spore znaczenie będzie mieć wiek „agentów”. Dla nastolatków będą bardziej liczyć się pieniądze, dla dorosłych czas, a dla seniorów – komfort podróży. Poza tym istotnym czynnikiem jest też system parkingów.
Cities: Skylines 2 pozwoli na budowanie większych miast.Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.
Na podobnej zasadzie zostanie poprawione wyszukiwanie ścieżek dla pojazdów.
- Co istotne, przy wydawaniu poleceń dla pojazdów usługowych gra będzie brała pod uwagę nie tylko ich obecne położenie, ale też przyszłe (tj. gdzie się znajdą po zakończeniu obecnego zadania).
- W praktyce oznacza to, że zamiast przypisać najbliższą jednostkę do – na przykład – naprawy drogi, system wyda takie polecenie pojazdowi, który znajdzie się w okolicy po uporaniu się z innym działaniem.
- Dla pojazdów dostarczających zasoby najważniejsza będzie długość trasy – czyli kwestie finansowe.
Warto przy tym dodać, że mimo znacznie większej liczby operacji wykonywanych przez grę twórcy znieśli górny limit poruszających się „agentów”. Innymi słowy, miasta w Cities: Skylines 2 będą mogły mieć znacznie większą liczbę mieszkańców niż w „jedynce”. To zasługa lepszego wykorzystania możliwości procesorów wielordzeniowych, choć zapewne po premierze gracze szybko stworzą metropolie, które zamęczą przeciętnego peceta (lub konsolę).
We wpisie poruszono też sporo innych kwestii związanych z ruchem na drogach, w tym częstsze wykorzystywanie pustych pasów (także na rondach), parkowanie, narzędzie Roads Infoview oraz wypadki. Auta będą mogły uderzyć nie tylko w inne pojazdy, ale i w budynki – lepiej więc zadbać o stan dróg i oświetlenie, by zmniejszyć ryzyko wystąpienia kolizji.
Narzędzie Roads Infoview ułatwi radzenie sobie z wirtualnymi korkami.Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.
Cities: Skylines 2 ukaże się 24 października na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Gra będzie też od razu dostępna w usłudze Game Pass.
Może Cię zainteresować: