Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 sierpnia 2023, 19:01

Cities: Skylines 2 nie skomplikuje ekonomii; nowy film z gry

Ekonomia w Cities Skylines 2 zostanie rozbudowana, ale nie na tyle, by sprawy finansowe odciągały graczy od rozbudowy miasta.

Źródło fot. Colossal Order / Paradox Interactive.
i

Studio Colossal Order omówiło kolejny element Cities: Skylines 2. Dziewiąty dziennik dewelopera skupia się na kwestiach związanych z gospodarką wirtualnego miasta.

Tradycyjnie deweloper opublikował spory wpis (do przeczytania na Steamie oraz oficjalnej stronie wydawcy), ale najważniejsze informacje streszczono w krótkim filmie. Materiał możecie obejrzeć poniżej.

Pomocna ekonomia

Ambicją studia Colossal Order było stworzenie systemu bliższego rzeczywistej gospodarce niż w pierwszym Cities: Skylines, ale nie na tyle skomplikowanego, by odciągał gracza od budowania miasta. Dlatego też w CS 2 ekonomia niejako wspomaga gracza w rozwijaniu aglomeracji, m.in. poprzez dotacje rządowe na zasiłki dla bezrobotnych.

Miejcie przy tym na uwadze, że zakres tej pomocy będzie się zmniejszał wraz z rozrastaniem się metropolii. Lepiej więc prędzej lub później zainteresować się mechanikami związanymi z gospodarką (aczkolwiek gra nie zostawi nas samych sobie).

Strefy inwestycyjne i wolne od podatków

Cities: Skylines 2 nie skomplikuje ekonomii; nowy film z gry - ilustracja #1
Symbioza między strefami to klucz do zbudowania prosperującego miasta. Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.

Zmiany w ekonomii Cities: Skylines 2 są niejako pokłosiem innych modyfikacji, o których pisaliśmy w ostatnich miesiącach.

  1. Strefy i interakcje między nimi będą podstawą gospodarki. Przemysł potrzebuje surowców i (czasem) wykwalifikowanej siły roboczej, a sprzedawcy towarów oraz klientów gotowych wydać na nie pieniądze. W obu przypadkach pojawi się opcja handlu poza miastem, ale zwiększy to koszt transportu i tym samym znacznie zmniejszy zysk rodzimych spółek.
  2. Wszyscy zapłacą też podatki, które będą głównym narzędziem do manipulowania rynkiem (o czym wspomniano już we wcześniejszych wpisach). Niższe świadczenia zachęcą do produkcji niektórych towarów, co może się przydać, jeśli brakuje ich w metropolii.
  3. Podatki będzie można dostosować osobno dla każdej strefy, wybierając, jakie środki przeznaczymy w niej na przemysł, usługi, edukację itp. Nie będzie to konieczne, bo gra sama spróbuje wybrać optymalne ustawienia. Niemniej opcja ta da graczom pole do popisu.

Jeśli nie uda nam się zbalansować gospodarki, pomocne może być wzięcie kredytu. Pożyczki znamy już z „jedynki”, tyle że w CS 2 do wyboru będzie tylko jedna (zamiast trzech). Gracze będą mogli dostosować jej wysokość, ale nadal będą musieli ją zwracać w ratach co miesiąc (czy też dzień, bo każdy cykl dobowy to w grze jeden miesiąc).

Budżetowe sprawy

Tak jak w przypadku usług, dróg itd., gracze będą mogli sprawdzić stan produkcji w mieście w osobnej zakładce w Cities: Skylines 2. Znajdą się tu informacje na temat wytwarzanych i importowanych dóbr, jak również o miejscu zbytu lub kupna każdego zasobu.

W panelu ekonomicznym pojawi się też zakładka budżetu, która umożliwi doglądanie przychodów i wydatków wirtualnej metropolii.

Cities: Skylines 2 nie skomplikuje ekonomii; nowy film z gry - ilustracja #2

Strefy i podatki to podstawy ekonomii (nie tylko wirtualnej).Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.

Dodatkowe informacje znajdziecie we wpisie studia Colossal Order opublikowanym na oficjalnej stronie Paradoxu oraz na Steamie. Za tydzień dowiemy się więcej na temat postępów w grze.

Cities: Skylines 2 zadebiutuje 24 października. Gra ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Ponadto na premierę tytuł będzie dostępny w usługach Xbox Game Pass oraz PC Game Pass.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej