Mapy w Cities: Skylines 2 będą ogromne, nowy film je pokazuje
Cities: Skylines 2 nie wprowadzi wielu stylów architektonicznych, ale gracze dostaną do dyspozycji znacznie większe (i wyższe) mapy niż w pierwszej części serii.
Do premiery drugiej części city buildera studia Colossal Order pozostały jeszcze prawie trzy miesiące, ale zespół nie pozwala nam zapomnieć o swojej nowej grze. W tym tygodniu twórcy przedstawili mapy oraz motywy miasta, które pojawią się w Cities: Skylines 2.
Tak jak dotychczas, szczegóły omówiono we wpisie zamieszczonym zarówno na Steamie, jak i na oficjalnym forum wydawcy – firmy Paradox Interactive. Jak zawsze udostępniono również filmik streszczający najważniejsze informacje.
W porównaniu z wcześniejszymi dziennikami dewelopera, tym razem nowości nie są przesadnie skomplikowane. Gracze dostaną do dyspozycji 10 map o rozmiarze do 159 kilometrów kwadratowych – pięć razy większym niż w oryginalnym Cities: Skylines. Wśród nich znajdziemy m.in. rzeczne delty, tereny górskie (tak, wysokość lokacji również wzrosła) i wyżyny oraz archipelagi.
- Na marginesie: na filmie widać 12 map, ale dwie z nich – San Francisco i Tampere – będą częścią przepustki rozszerzeń (Expansion Pass). Gra pozwoli odblokować je wcześniej osobom, które złożą zamówienie przedpremierowe na Cities: Skylines 2.
- Przy wyborze lokacji lepiej będzie zwrócić uwagę na położenie, koszt, warunki klimatyczne, dostępny teren pod konstrukcję oraz zasoby (w tym z połączeń wykraczających poza mapę, tzw. outside connections). Dojdą do tego dodatkowe ustawienia, w tym katastrofy, samouczki, ruch lewostronny oraz nieograniczone fundusze.
- Warto dodać, że na początku będziemy mieli dostęp tylko do dziewięciu pól (cała mapa będzie składać się z 441), przy czym jedno pole jest o około 1/3 mniejsze niż w Cities: Skylines.
Co się tyczy motywów, sprawa jest jeszcze bardziej prosta. Tak jak wspominano przy okazji omówienia budynków, w Cities: Skylines 2 będą dwa style do wyboru: europejski i amerykański. Niestety, będą to jedyne dostępne motywy, przynajmniej na start.
- Wybór stylu przełoży się na wygląd budynków, ale też niektórych pojazdów i znaków oraz świateł drogowych. Nie wszystkie takie różnice będą dostępne na premierę (co potwierdzono już wcześniej).
- Gra pozwoli mieszać oba motywy przy stawianiu budynków, ale domyślny styl będzie dominującym i nie będzie się go dało zmienić po rozpoczęciu rozgrywki.
Porównanie budownictwa mieszkalnego w stylu europejskim (po lewej) i amerykańskim (po prawej) w Cities Skylines 2.Źródło: Collosal Order / Paradox Interactive.
Więcej informacji znajdziecie we wpisie opublikowanym na oficjalnej stronie Paradoxu oraz na Steamie. To już szósty wpis z zaplanowanych trzynastu, a w kolejnym poznamy szczegóły dotyczące pogody (czy też „klimatu”) oraz pór roku.
Cities: Skylines 2 zadebiutuje 24 października. Gra ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Ponadto tytuł będzie od razu dostępny w usłudze Game Pass.
Może Cię zainteresować:
- Paradox stawia na „nieskończone” gry; firma skasowała prawie połowę projektów od 2013 roku
- Na Life by You, rywala The Sims od Paradox, poczekamy znacznie dłużej