Twórcy Cities: Skylines 2 odpowiadają na palące pytania o transport
Cities: Skylines 2 sporo zmieni w „działaniu” miast, co potwierdzają nie tylko kolejne dzienniki deweloper. Twórcy odpowiedzieli także na szczegółowe pytania fanów dotyczące owego city-buildera.
Firma Paradox nie szczędzi graczom informacji na temat kontynuacji Cities: Skylines. Niemniej nawet po publikacji obszernego wpisu i materiału wideo twórcy Cities: Skylines 2 musieli odpowiedzieć na pytania graczy dotyczące transportu publicznego.
Wątpliwości fanów rozwiała Samantha „Avanya” Woods – menadżer ds. społeczności w studiu Colossal Oders. Na oficjalnym forum firmy Paradox Interactive nie brakowało uwag, przez co musiała ona zamieścić bardzo długi wpis, by odnieść się do wszystkich poruszonych przez graczy kwestii. My przytoczymy tylko część z nich.
Większość pytań fanów dotyczyła drobiazgów – głównie dokładnego funkcjonowania mechanik związanych z transportem (nie tylko publicznym, który omówiono w najnowszym dzienniku dewelopera). Niestety nie zabrakło paru rozczarowań, choć znowu nie tak wielu.
- Stacji metra nie będzie można budować na wzniesieniach, a pociągów pod ziemią. Nie zajrzymy też do tuneli, aczkolwiek Woods zapewniła, że z zewnątrz także zobaczymy zatrzymujące się w nich pojazdy (na marginesie: najwyraźniej podobnie wygląda sprawa z szybami w budynkach – via Reddit).
- W CS2 zabraknie opcji budowania przystanków „jeden na drugim”, ale gra pozwoli stawiać je o wiele bliżej siebie niż w „jedynce”, jako że będą już powiązane z fragmentem drogi. Tym samym nic nie stanie na przeszkodzie, by w tym samym miejscu znalazły się „stopy” dla autobusów i tramwajów (lub ich wielu linii).
- Podobnie: gra nie uwzględni promów, lecz będzie można to obejść, ustalając linie dla statków pasażerskich, by podróżowały przez miejski port.
- Na premierę gry zabraknie m.in. różnych modeli pojazdów transportowych (w tym europejskich pociągów) oraz różnych rozmiarów stacji, w tym takich z wieloma wejściami – aczkolwiek Woods uznała te sugestie za warte rozważenia.
- Wypadki będą dotyczyć tylko pojazdów drogowych. Lotniska ograniczą wysokość budynków, by nie wlatywały w nie samoloty.
Poza tym Woods potwierdziła garść szczegółów takich jak: wizualna obecność i znikanie towaru na statkach oraz wagonach pociągów na stacjach, „w których ma to sens”; brak gości z innych miast gracza (tj. z innych „sejwów”); oraz możliwość nazwania „niemal wszystkiego”. Gracze dostaną także opcję stawiania pojedynczych torów dwukierunkowych, a tym samym wyjazdu „tyłem” dla pociągów, metra i tramwajów.
Jak wspomniałem, Woods nie rozwiała wszystkich wątpliwości – nie tylko dlatego, że po publikacji jej ostatniej odpowiedzi pojawiło się jeszcze więcej pytań. Menadżer odmówiła bowiem komentarzy na temat przyszłego rozwoju gry.
Zapewniła jednak, że twórcy z chęcią zapoznają się z propozycjami oraz opiniami graczy i będą rozwijać grę po premierze. Co chyba nie dziwi nikogo, kto zna politykę wydawniczą Paradoxu, niemniej i tak cieszy, gdyż społeczność ma ciekawe pomysły.
Cities: Skylines 2 ukaże się 24 października na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S (gra będzie od razu dostępna w usłudze Game Pass). Do tego czasu deweloper uraczy nas jeszcze dziesięcioma obszernymi wpisami, w którym zostaną omówione nadchodzące nowości.
Może Cię zainteresować: