autor: Marcin Skierski
Chris Avellone ze studia Obsidian Entertainment nie chce zmieniać wizji twórców gry Wasteland 2
Wsparcie studia Obsidian Entertainment przy tworzeniu gry Wasteland 2 jest coraz bardziej pewne. Chris Avellone uspokaja jednak, że amerykański deweloper nie będzie starał się zmieniać tego, co założyli sobie pracownicy zespołu inXile Entertainment.
Chris Avellone ze studia Obsidian Entertainment (Fallout: New Vegas, Dungeon Siege III) w wywiadzie dla serwisu GameBanshee wypowiedział się na temat ewentualnej współpracy z zespołem inXile Entertainment przy produkcji gry Wasteland 2. Rozmówca uspokaja, że nie będzie mocno ingerował w kompetencje Briana Fargo i spółki.
Avellone powiedział, że ma duży szacunek do pracy wykonanej dotychczas przez Jasona Andersona (byłego pracownika inXile Entertainment) i nie zamierza zmieniać historii wymyślonej przez niego na potrzeby Wasteland 2. Avellone zajmie się raczej kwestią narracji i będzie jedynie wspomagał projekt, a nie burzył dotychczas opracowaną wizję.
Amerykański projektant gier wideo przypomina, że nawet w przypadku ewentualnej współpracy ze studiem Obsidian Entertainment, to zespół inXile Entertainment z Brianem Fargo na czele będzie podejmował kluczowe decyzje. Avellone uważa również, że zbyt wiele osób wykłócających się o swoje zdanie mogłoby jedynie zrujnować projekt, dlatego sam zamierza jedynie wspomóc twórców Wasteland 2, zamiast w czymś przeszkadzać.
Wasteland 2 to kolejny projekt, który pieniądze na deweloping zebrał za pośrednictwem coraz bardziej popularnego serwisu Kickstarter, gdzie gracze sami mogą wesprzeć budżet. Wyznaczony limit 900 tysięcy dolarów został bardzo szybko osiągnięty, a jeśli zbiórka dobije do granicy 2,1 mln dolarów, wtedy produkcja powstanie we współpracy ze wspomnianym studiem Obsidian Entertainment z Chrisem Avellone w roli głównej. Jest na to spora szansa, bo do tej pory zebrano ponad 1,8 mln dolarów, a do zakończenia zbiórki pozostało jeszcze 15 dni.
Wasteland 2 to kontynuacja postapokaliptycznej gry RPG z 1988 roku. Na temat drugiej odsłony nie znamy jeszcze zbyt wielu szczegółów. Wiadomo tylko, że produkcja będzie zawierać sporą dawkę przemocy, gracze stworzą swoją drużynę od podstaw, a akcję będą obserwować prawdopodobnie z izometrycznego punktu widzenia. Tytuł będzie dostępny m.in. w polskiej wersji językowej.