autor: Michał Kułakowski
CD Projekt RED potwierdza, że prowadzi prace nad pięcioma tytułami oraz nowym silnikiem graficznym
Przedstawiciel studia CD Projekt RED potwierdził, że deweloper planuje w ciągu najbliższych trzech lat wydanie pięciu nowych tytułów. Dowiedzieliśmy się również, że firma pracuje nad nową wersją silnika graficznego, tworzonego z myślą o przyszłych generacjach sprzętu.
W wywiadzie udzielonemu serwisowi Eurogamer, Michał Platkow-Gilewski z CD Projekt RED potwierdził i rozszerzył informacje, które studio przekazało graczom oraz prasie branżowej podczas listopadowej konferencji, na której przedstawiło strategię rozwoju. Wiemy więc na pewno, że firma prowadzi prace nad pięcioma tytułami, które mają zostać wydane w ciągu najbliższych trzech lat, a także nad nową wersją silnika Red Engine, tworzoną z myślą o konsolach nowej generacji oraz komputerach PC.
Jeszcze w tym roku CD Projekt RED ma zamiar opublikować trzy tytuły. Pierwszym jest xboksowa wersja Wiedźmina 2: Zabójcy Królów, która ukaże się 17 kwietnia. Pozostałym dwóm tajemniczym grom deweloper przypisał kategorię "A", co jak tłumaczy Platkow-Gilewski oznacza wysokiej jakości produkcję, powiązaną z konkretną platformą sprzętową i nie wymagającą ze strony studia wyjątkowo dużych nakładów czasowych oraz finansowych. Niektóre przypuszczenia wskazują na to, że przynajmniej jeden z projektów spod znaku „A” związany jest bezpośrednio z pierwszą częścią przygód Geralta. W 2013 rok światło dzienne powinna ujrzeć multiplatformowa gra w kategorii „AA”, która najpewniej będzie dostępna jedynie w dystrybucji cyfrowej. Deweloper chcę, by jej średnia ocen w serwisie Metacritic wahała się w granicach 85 punktów, a sprzedaż przekroczyła liczbę 500 tysięcy egzemplarzy. Niewykluczone więc, że pod dwoma pierwszymi literami alfabetu kryje się pierwszy duży dodatek dla drugiej odsłony Wiedźmina.
W 2014 i 2015 studio planuje sprezentować graczom dwie multiplatformowe produkcje z najwyższej półki. Obie mają działać już na nowym silniku i pojawić się równocześnie na konsolach najnowszej generacji oraz pecetach. Pierwszą z nich będzie prawie na pewno trzecia część Wiedźmina, a drugą całkowicie nowy tytuł RPG, który według pierwszych informacji ma rozgrywać się w klimatach sc-fi. Nad tym jeszcze nienazwanym oficjalnie projektem pracuje już wstępnie mały zespół. Został on stworzony specjalnie na jego potrzeby, tak by nie rozdzielać osób pracujących nad Wiedźminem. Tytuł ma być grą RPG z krwi i kości, która przykłada dużą wagę do przestawienia graczom dojrzałej i interesującej fabuły.
Platkow-Gilewski zapytany o to czy któraś z nowych gier będzie miała jakiś związek z FPS-em They, który do 2010 roku powstawał w przejętym przez CD Projekt studiu Metropolis Software, stwierdził stanowczo, że nie. Niestety, nadal też nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie CD Projekt planował wydanie drugiej części Wiedźmina na konsolę Playstation 3. Ewentualnego portu gry nie można przypisać do żadnego z projektów wyróżnionych w kalendarium studia.
Jeżeli chodzi o odświeżony silnik, CD Projekt RED nie posiada na razie dostępu do żadnych danych na temat nowych konsol. Programiści pracują więc nieco po omacku, przygotowując go do współpracy z dosyć potężnym i wydajnym sprzętem. Przedstawiciel CD Projektu stwierdził, że dzięki projektowaniu z myślą o kolejnej generacji firma ma szansę na to, by stworzyć coś zupełnie innego i nowego. Co ważne, twórcy nie mają zamiaru równać do najniższego wspólnego mianownika. Tworząc gry na podstawie Red Engine, deweloper będzie zawsze starał się maksymalnie wykorzystać atuty najpotężniejszej platformy na, którą trafią.