autor: Marcin Skierski
CD Projekt o wydajności, zabezpieczeniu DRM i innych aspektach Wiedźmina 2
Po wiosennej konferencji CD Projektu, mimo ujawnienia wielu interesujących informacji, wciąż brakowało wyjaśnienia kilku ważnych aspektów gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Wydawca tytułu postanowił zweryfikować niektóre z nich.
Po wiosennej konferencji CD Projektu, mimo ujawnienia wielu interesujących informacji, wciąż brakowało wyjaśnienia kilku ważnych aspektów gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Wydawca tytułu postanowił zweryfikować niektóre z nich.
W sieci udostępniono plik FAQ, odpowiadający na najczęściej zadawane pytania. Dotyczą one zabezpieczeń nowego Wiedźmina, opcjonalnej rejestracji, systemu zapisów, wydajności, czy ewentualnych różnych wersji omawianego tytułu.
Dla wielu osób największą niewiadomą był sposób działania systemu zabezpieczeń w produkcji studia CD Projekt RED. Okazuje się, że mechanizmy DRM dadzą nam o sobie znać jedynie podczas instalacji produktu. Wtedy konieczne będzie jednorazowe podłączenie do Internetu, ale już w trakcie samej rozgrywki nigdy nie będzie to wymagane. Każdy zakupiony egzemplarz może być uruchomiony na dowolnej liczbie komputerów, a jednocześnie można będzie grać na pięciu z nich.
Twórcy chwalą się również bardzo dobrą wydajnością swojego dzieła, którą udało się osiągnąć dzięki temu, że gra od początku projektowana była tylko z myślą o pecetach. Dzięki temu deweloper nie musiał rezygnować z jakichkolwiek rozwiązań technicznych, a silnik graficzny został zaprojektowany w taki sposób, aby w pełni wykorzystywał dostępny sprzęt. Dlatego nawet posiadacze dwurdzeniowych procesorów spełniających minimalne wymagania będą mogli w pełni cieszyć się grą, a użytkownicy czterech, sześciu, czy nawet ośmiu rdzeni mogą liczyć na wykorzystanie zaawansowanych ustawień grafiki bez negatywnych skutków.
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów ukaże się przecież na rynku już 17 maja. Przed premierą polecamy zapoznać się z serią materiałów, jakie w ostatnim czasie pojawiły się na łamach naszego serwisu oraz tvgry.pl.
- Video Wywiad - Game Design w Wiedźminie 2 [2/2]
- Video Wywiad - Game Design w Wiedźminie 2 - dyskusja z twórcami [1/2]
- Video Magazyn - Przegląd Tygodnia - tereny CDP oraz EA
- Zapowiedź - Wrażenia z pierwszego aktu
- Gramy! Extra - Wiedźmin 2
- Zapowiedź - Nasze wrażenia z prologu