autor: Bartosz Świątek
CCP Games rezygnuje z tworzenia gier dedykowanych VR
Studio CCP Games potwierdziło swój brak zainteresowania tworzeniem kolejnych produkcji wspierających technologię wirtualnej rzeczywistości. Przyczyną jest wciąż niewystarczająco rozwinięty rynek.
CCP Games jest jednym z deweloperów, którzy zdecydowali się na mocne wejście na rynek VR. Stworzone przez firmę Sparc, EVE: Valkyrie oraz EVE: Gunjack były świetną demonstracją możliwości tej technologii. W zeszłym roku sprzedała ona jednak studia w Atlancie i Newcastle, które wyprodukowały wspomniane tytuły (zostały zakupione przez Sumo Digital i współpracują z poprzednim właścicielem przy strzelance Project Nova). Teraz, w czasie imprezy EVE Fanfest, prezes CCP Games Veigar Pétursson oficjalnie potwierdził, że jego firma nie zamierza na razie zajmować się kolejnymi projektami dedykowanymi wirtualnej rzeczywistości. Powód? Rynek wciąż nie jest wystarczająco rozwinięty.
W zeszłym roku mocno weszliśmy w VR. Stworzyliśmy kilka przełomowych produktów. Pomimo naszego niesamowitego sukcesu, biorąc pod uwagę standardy VR, nie ma tam na razie rynku dla produkcji wieloosobowych. Zdecydowaliśmy więc zająć się innymi rzeczami, bliższymi naszemu DNA, takimi jak EVE i parę innych, o których będziemy tutaj rozmawiali – powiedział Pétursson.
Osoby, które zdecydowały się na zakup któregoś ze wspomnianych tytułów nie muszą się martwić – nadal będą one utrzymywane i wspierane przez dewelopera. Studio będzie też przyglądało się sytuacji i poszukiwało nowych możliwości wejścia na rynek VR. Prezes firmy stwierdził jednoznacznie, że wciąż wierzy w potencjał tej technologii.
VR to – fundamentalnie – zupełnie nowe medium. Jest w bardzo wczesnej fazie rozwoju, ale wciąż wierzymy, że w przyszłości stanie się nowym interfejsem pomiędzy człowiekiem a komputerem, przynosząc ze sobą cyberprzestrzeń, a w końcu także technologię kapsuł (ang. pod technology – red.) – powiedział Veigar Pétursson.
EVE: Valkyrie oraz EVE: Gunjack pojawiły się na rynku – odpowiednio – 28 marca i 5 kwietnia 2016 roku. Z kolei w listopadzie 2017 r. CCP Games wydało cieszące się dużą popularnością i uznaniem Sparc – „wirtualny sport”, przygotowany głównie z myślą o rywalizacji z innymi ludźmi i zmuszający graczy do sporego wysiłku fizycznego.