Capcom uczyni PC główną platformą dla swoich gier
Firma Capcom ma ambitne plany. Najpóźniej w 2023 roku połowa sprzedaży gier tego wydawcy na przypadać na wersje pecetowe.
Firma Capcom w ostatnich latach coraz mocniej inwestuje w gry pecetowe. Ta strategia musi przynosić wyśmienite rezultaty, gdyż wydawca chce, aby w ciągu kilku lat PC stał się główną platformą sprzętową dla jego produkcji.
Strategię tę ujawnił dyrektor operacyjny Capcomu Haruhiro Tsujimoto w dniu otwarcia tegorocznej edycji targów Tokyo Game Show. Nie są to jakieś dalekosiężne plany. Firma uważa, że już w 2022 lub 2023 roku połowa sprzedaży jej gier będzie przypadała na PC.
Wzrost inwestycji Capcomu w gry pecetowe widać od wielu lat. Niektóre produkcje nadal ukazują się na PC ze sporym opóźnieniem w stosunku do edycji konsolowych – wystarczy tu wymienić Monster Hunter: World czy nadchodzące Monster Hunter: Rise – ale coraz częściej są to wyjątki od reguły. Obecnie większość tytułów wydawcy debiutuje na pecetach w tym samym czasie co na innych platformach sprzętowych.
Firma już kilka miesięcy temu informowała o doskonałych wynikach sprzedaży gier pecetowych i zapewniała, że zamierza dołożyć starań, aby kolejne gry ukazywały się równocześnie na „blaszakach” i konsolach.
Na koniec warto dodać, że podczas TGS 2021 Capcom ujawnił również, że pecetowa wersja Monster Hunter: Rise ukaże się 12 stycznia 2022 r., a 13 października tego roku wydane zostanie demo. Z kolei na lato przyszłego roku zaplanowano premierę dodatku Sunbreak, który zadebiutuje równocześnie na PC i Nintendo Switch.