Tym razem Call of Duty nie zajmie Wam całego dysku
Wygląda na to, że twórcy Call of Duty: Vanguard uczą się na błędach. Ich gra zajmie znacznie mniej miejsca na dysku niż ostatnie odsłony serii.
- Twórcy Call of Duty: Vanguard ogłosili, że ich gra zajmie mniej miejsca niż poprzednie odsłony cyklu.
- Osiągnięto to dzięki zastosowaniu technologii streamowania tekstur.
- Wykorzystane rozwiązanie pozwala zaoszczędzić od 30% do 50% miejsca na dysku.
Ostatnie odsłony Call of Duty były prawdziwymi potworami pod względem ilości zajmowanego miejsca na dysku. Często doprowadzało to do narzekań graczy, którzy nie byli w stanie zainstalować na swoim sprzęcie niczego oprócz strzelanki Activision. Na szczęście nie umknęło to uwadze twórców nowej części. Na Twitterze serii zapowiedziano, że Vanguard będzie ważyć znacznie mniej.
Może cię zainteresować:
- Graliśmy w tryb multiplayer Call of Duty: Vanguard – Modern Warfare w skórce retro
- Widzieliśmy Call of Duty: Vanguard – powrót na kluczowe fronty II wojny światowej
Deweloperzy rozwiązali problem w nietypowy sposób. Nowa gra korzysta bowiem z technologii streamingu tekstur. Część z nich nie znajduje się bezpośrednio na dysku, lecz w odpowiednim momencie są pobierane z serwerów. Ma to pozwolić na zmniejszenie rozmiaru gry na konsolach nowej generacji oraz pecetach o 30% do nawet 50%. Niestety, konkretne liczby nie padły.
Taka zmiana na pewno spodoba się niektórym graczom. Warto przypomnieć, że poszczególne odsłony serii potrafiły osiągać kolosalne rozmiary. Call of Duty: Black Ops – Cold War zajmowało w dniu premiery nawet 250 GB. Warzone, już po odchudzeniu, pożerało zaś około 80 GB. Także aktualizacje potrafiły zszokować niejednego fana. Patch, którego w pewnym momencie musieli pobrać posiadacze Warzone i CoD: Modern Warfare, ważył zawrotne 133 GB.