autor: Radosław Grabowski
Bruce Shelley o Halo Wars
Halo Wars będzie zapewne jedną z najmocniejszych gier w katalogu korporacji Microsoft. Oficjalnie zapowiedziano nadejście tego produktu podczas X06 w Barcelonie, a teraz swoje przysłowiowe trzy grosze dorzucił Bruce Shelley z firmy Ensemble Studios, odpowiedzialnej za developing omawianego dzieła.
Halo Wars będzie zapewne jedną z najmocniejszych gier w katalogu korporacji Microsoft. Oficjalnie zapowiedziano nadejście tego produktu podczas X06 w Barcelonie, a teraz swoje przysłowiowe trzy grosze dorzucił Bruce Shelley z firmy Ensemble Studios, odpowiedzialnej za developing omawianego dzieła.
Zostaliśmy poinformowani więc, że autorzy chcą przygotować pozycję, stanowiącą dowód na możliwość udanego połączenia gatunku RTS z konsolą Xbox 360. Developerzy zamierzają pchnąć "trzystasześćdziesiątkę" w kierunku gier strategicznych i w ten sposób zrobić de facto miejsce dla innych produktów z owej rodziny.
Proces tworzenia Halo Wars pochłania obecnie największą grupę pracowników Ensemble Studios. Zespołem dowodzi Chris Rippy, którego nazwisko zajmuje poczesne miejsce na liście płac w Age of Mythology oraz trylogii Age of Empires. Obok niego stoi równie zasłużony Angelo Laudon, który także pracuje w ES już blisko dwanaście lat. Natomiast za stronę artystyczną gry odpowiada Matthew Goldman, zaangażowany wcześniej chociażby w przygotowywanie Star Wars: Knights of the Old Republic i Neverwinter Nights.