autor: Grzegorz Ferenc
Bohemia Interactive zaprezentowała fragmenty rozgrywki w ArmA III
Przedstawiciel czeskiego studia Bohemia Interactive zaprezentował dziś na targach E3 fragmenty rozgrywki w ArmA III, nadchodzącej strzelance taktycznej, której akcja rozgrywać się będzie w basenie Morza Egejskiego. Filmik ukazuje możliwości silnika, na którym oparty jest tytuł.
Wczoraj informowaliśmy o minimalnych wymaganiach sprzętowych ArmA III, a dziś serwis Gamespot zamieścił filmik z prezentacji fragmentów rozgrywki w nadchodzącym tytule Bohemia Interactive podczas targów E3.
Piętnastominutowy pokaz poprowadził Jay Crowe z zespołu tworzącego grę. Zapoznał on dziennikarzy z wieloma drobnymi i większymi zmianami, jakie zaszły w trzeciej odsłonie popularnej serii taktycznych FPS-ów w stosunku do jej poprzedników. Ukazany materiał jest dłuższą wersją filmiku, jaki zamieściliśmy w naszym serwisie 4 czerwca, przed rozpoczęciem imprezy w Los Angeles.
Na filmiku możemy zobaczyć jak prezentują się greckie wyspy i wybrzeża w nowej grze czeskiego studia Bohemia Interactive. Już na początku, podczas scen rozgrywających się w Camp Maxwell, pracownik firmy zwrócił uwagę na drobne zmiany w systemie kontrolowania żołnierzy.
W kolejnych fragmentach zaprezentowano nowości graficzne i dźwiękowe w silniku ArmA III. Ciekawie prezentowały się sceny rozgrywające się pod wodą. W pewnym momencie akcja przeniosła się na helleńskie wzgórza. Panująca noc znakomicie nadawała się do podziwania dynamicznego oświetlenia, nie wspominając o tysiącu widocznych na niebie gwiazd. Nie zabrakło także scen ukazujących korzystanie z pojazdów oraz broni, z widowiskowym lotem nad greckim wybrzeżem na czele, a także fragmentów rozgrywki drużynowej z innymi żołnierzami.
Crowe podkreślił, że w kwestii sztucznej inteligencji przeciwników zdecydowano się na wprowadzenie jedynie drobnych zmian, ale w przyszłości będzie ich więcej. To samo tyczy się interfejsu i sposobów kontrolowania żołnierzy, które zostaną dopracowane we współpracy ze społecznością graczy.
Przedstawiciel Bohemia Interactive zaznaczył, że najnowsza odsłona serii ArmA skorzysta z bibliotek PhysX 3.0. Przejście na ich obsługę spowoduje najprawdopodobniej drobne opóźnienie w rozpoczęciu testów otwartej dla społeczności fanów wersji alfa. Wspominał on o końcu sierpnia jako możliwej dacie udostępnienia graczom tytułu.
Możliwe, że prace nad jak najlepszym wykończeniem gry spowodują także opóźnienie jej premiery. Na stronie ArmA III wciąż jest podawany czwarty kwartał 2012 roku, ale coraz częściej w Internecie można się spotkać z infromacjami, że trzecia odsłona serii trafi na PC w pierwszych miesiącach 2013 roku.