Bloober Team zrobi Silent Hill po swojemu? CEO może to sugerować
Szef Bloober Team odniósł się do plotek sugerujących, że studio produkuje remake Silent Hill 2. Nie potwierdził doniesień, lecz zasugerował, że każda gra firmy będzie mieć własny styl.
- Szef Bloober Team odniósł się do plotek krążących po sieci.
- Piotr Babieno nie potwierdził, że studio pracuje nad remakiem Silent Hilla 2, lecz ton jego wypowiedzi może to sugerować.
- Wyznał też, że kolejne gry firmy nie będą już zwykłymi symulatorami chodzenia.
Po sieci od dłuższego czasu krążą plotki, według których Bloober Team ma odpowiadać za produkcję remake’a kultowego Silent Hilla 2.
Doniesienia zyskują na wiarygodności, więc pytania na ten temat regularnie kierowane są bezpośrednio do firmy. Teraz odniósł się do nich Piotr Babieno, czyli szef polskiego studia.
Nie potwierdzamy, nie zaprzeczamy
CEO Bloober Team został zapytany o ewentualną produkcję Silent Hilla 2 przez serwis IGN podczas konferencji Digital Dragons. Babieno nie odpowiedział bezpośrednio na zadane pytanie, lecz ton wypowiedzi sugeruje, że coś rzeczywiście jest na rzeczy.
Oczywiście nie możemy komentować niczego, co związane jest z relacjami z naszymi partnerami. Nie możemy więc nic powiedzieć. Zdradzimy więcej na temat naszych przyszłych projektów tak szybko, jak to możliwe. Wtedy dowiecie się więc zdecydowanie więcej… oficjalnie.
Wypowiedź, w której Babieno stwierdził, że w przyszłości dowiemy się o nowych projektach „oficjalnie”, może sugerować, że tak naprawdę już o nich wiemy, lecz jest to jedynie swoista tajemnica poliszynela.
Równie dobrze może to być jednak tylko niefortunnie sformułowane zdanie. Na ten moment trudno jednoznacznie stwierdzić, która z opcji jest właściwa.
Oprócz tego Babieno stwierdził, że nieważne czy mowa o tytule oryginalnym, czy o korzystającym z uznanej marki, zawsze będą one miały w sobie ducha Bloober Team.
- Studio nie zamierza imitować stylu innych producentów.
- Nawet korzystając z obcych marek, zamierza iść własną drogą.
- Ewentualny remake Silent Hilla 2 może więc okazać się produkcją, która będzie w dużym stopniu różnić się od kultowego oryginału.
Nie tylko Silent Hill
Babieno odniósł się także do innych projektów Bloober Team. Studio pracuje bowiem nie tylko nad grą we współpracy z Konami.
Deweloperzy tworzą także całkowicie nowe IP, którego wydaniem zajmie się Private Division. Oprócz tego w fazie preprodukcji znajduje się kolejny tytuł, o którym nie wiemy jednak kompletnie nic.
Możemy za to spodziewać się, że wymienione gry będą w dużym stopniu różnić się od wcześniejszych dzieł studia. Babieno wyznał bowiem, że firma zamierza wpłynąć na nieznane dla niej wody.
W naszym studiu jest wiele osób, które chciałyby tworzyć większe gry, posiadające bardziej rozbudowany gameplay i mechaniki, jakich wcześniej nie używaliśmy, ponieważ do tej pory nasze gry opierały się na samym doświadczeniu. W większym stopniu chodziło o nastrój, fabułę, niekoniecznie o gameplay. Chcielibyśmy tworzyć więcej gier, które przekazują nasze opowieści za pomocą różnych mechanik. W przyszłości możecie więc spodziewać się więcej tytułów, które będą bardziej rozbudowane gameplayowo. Te gry będą po prostu większe.
Studio Bloober Team zamierza stopniowo odchodzić od symulatorów chodzenia, z jakich do tej pory było znane. Babieno podał zresztą przykład gier, które mogą stanowić wzór dla studia. Tytułem tego rodzaju ma być chociażby Hellblade: Senua's Sacrifice.
Na razie muszą nam wystarczyć te słowa, ponieważ nie doczekaliśmy się jeszcze zapowiedzi kolejnych gier studia. Być może niedługo ulegnie to jednak zmianie.