Blizzard tłumaczy, dlaczego Season of Discovery nie przyniesie „alternatywnych historii w świecie World of Warcraft"
Blizzard porównał Season of Discovery w WoW do „odnalezionych fotografii”, które pozwalają jeszcze lepiej uwydatnić to, co już zdążyliśmy poznać.
Wraz z końcem listopada do World of Warcraft Classic trafiła aktualizacja Season of Discovery, która tchnęła sporo świeżości w doskonale znany tytuł i spotkała się z wieloma bardzo pozytywnymi opiniami społeczności.
Nieco więcej na temat nowej zawartości gracze mogli dowiedzieć się podczas zorganizowanego niedawno przez studio Blizzard czatu na żywo (via GamesRadar). W trakcie rozmowy jeden z fanów zapytał, czy historia w Season of Discovery będzie eksplorować „alternatywne wątki fabularne”.
Odpowiedzi na pytanie udzielił starszy producent gry Josh Greenfield, który podkreślił, że aktualizacja nie wprowadzi żadnej alternatywnej historii w świecie WoW-a.
Na wczesnym etapie prac nad Season of Discovery spotkaliśmy się z Chrisem Metzenem [doradcą kreatywnym serii Warcraft – przyp. red.], by porozmawiać o narracji w tym sezonie. Podczas tego spotkania wspólnie uzgodniliśmy, że nie będziemy traktować Season of Discovery jako alternatywnej historii World of Warcraft – tłumaczył deweloper.
Według Greenfielda tworzenie narracji w Season of Discovery przypominało „znalezienie starych fotografii”, które nie zmieniają historii, a jedynie ją uwydatniają.
Opisałem to ludziom w następujący sposób: powiedzmy, że przeglądasz zdjęcia rodzinne i znajdujesz fotografię swoich jeszcze młodych rodziców na wakacjach we Włoszech. Zdajesz sobie sprawę, że nie wiedziałeś, że podróżowali w młodości. Czy wiedza o tym zmienia teraz twoje relacje z rodzicami lub sposób, w jaki postrzegasz ich jako ludzi? Prawdopodobnie nie, ale to po prostu zabawny szczegół, który teraz znasz, a o istnieniu którego nie zdawałeś sobie wcześniej sprawy.
To właśnie próbowaliśmy zrobić, dotykając znanych postaci lub historii – stwórz sytuację, kiedy to dowiesz się o innej przygodzie, w której brali udział ci bohaterowie, a która być może nie pojawiła się wcześniej w opowieści – dodał.
Season of Discovery dzieli zabawę na cztery etapy. W trakcie pierwszego gracze mogą osiągnąć maksymalnie 25. poziom, natomiast każdy kolejny podnosi ten limit (max. do 60), oferując przy tym nową zawartość (począwszy od 10-osobowego rajdu Blackfathom Deeps po osiągnięciu 25. poziomu). Aktualizacja wprowadza także nowy system run (na pierwszym etapie będzie ich 12 na każdą klasę), modyfikujących działanie naszej postaci. Po więcej szczegółów na temat Season of Discovery odsyłamy pod ten link.