Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 grudnia 2024, 14:13

Blizzard podał, ile godzin gracze spędzili w Diablo, WoW i innych grach studia. Liczba jest dużo niższa niż 2022 roku

8 miliardów godzin, 1,7 biliona ubitych demonów i cała planeta przyzwanych murloków – to niektóre ze statystyk, które ujawnił Blizzard w podsumowaniu 2024 roku.

Źródło fot. Blizzard Entertainment / Microsoft.
i

Gracze spędzili ponad 8 miliardów godzin na zabawie w grach Blizzard Entertainment w 2024 roku. To jedna z kilku ciekawostek ujawnionych przez dewelopera w podsumowaniu (prawie) minionych 12 miesięcy.

Część z tych informacji udostępniono w formie infografiki, którą zamieściliśmy poniżej. Z tejże dowiadujemy się, że gracze wysłali ponad 378 milionów wiadomości.

Blizzard w 2024 roku w skrócie.Źródło: Blizzard Entertainment.

Jak to często bywa z takimi podsumowaniami, nie jest to do końca poważne zestawienie. Z infografiki dowiadujemy się także o liczbie zagranych Murloków w trybie Ustawki w Hearthstone (których liczba najwyraźniej przewyższa sumę populacji Europy, Indii, USA i Chin), ubitych demonów w Diablo 4 (1,7 biliona) i zgonów graczy w Diablo Immortal.

Blizzard napomknął na swojej oficjalnej stronie także o ważnych wydarzeniach z pierwszego roku spółki pod skrzydłami Microsoftu, w tym o akcjach dobroczynnych i spotkaniach z fanami, o powrocie do Chin oraz budowie „więzi” w studiu (nie, nic o zwolnieniach). Co się tyczy 2025 roku, Johanna Faries, szefowa firmy, nie miała nic nowego do przekazania: jedynie zapewniła, że ma to być „kolejny wielki rok nowych i eskcytujących doświadczeń” dla studia.

Warto przy tym dodać, że w podsumowaniu z 2022 roku Blizzard podawał, że gracze spędzili w tytułach studia około 12 miliardów godzin, a więcej zauważalnie więcej niż w ostatnich 12 miesiącach.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej