autor: Tomek Borys
BioWare - ujawniono grafiki koncepcyjne duchowego spadkobiercy Jade Empire
Jeden z pracowników BioWare udostępnił grafiki z gry Revolver, nigdy nie dokończonego projektu studia. Jest na co popatrzeć.
Gra Revolver, nad którą studio BioWare pracowało w latach 2005-2008, duchowy spadkobierca Jade Empire, nigdy nie ujrzała światła dziennego. Projekt miał oferować otwarty świat z możliwością parkouru, nieliniową rozgrywkę i szereg oryginalnych postaci. W planach byli na przykład łowcy pochodzący z multiwymiarowej rzeczywistości, traktujący świat trójwymiarowy jako miejsce do polowań.
Przez lata o projekcie nikt nie pamiętał, do czasu, aż na rynku wydawniczym ukazała się pozycja pt. BioWare: Stories and Secrets from 25 Years of Game Development (pol. BioWare: Historie i sekrety z 25 lat produkcji gier). Treść książki ujawniła niektóre fakty dotyczące projektu Revolver i zainspirowała artystę Matta Rhodesa, jedną z osób zaangażowanych w preprodukcję, do udostępnienia szerszej publiczności grafik koncepcyjnych.
Jak pisze Rhodes na swoim Instagramie:
Revolver, który na początku miał być sequelem Jade Empire, ewoluował i zmieniał się wiele razy podczas produkcji. Ostatnio więcej na ten temat zdradziła książka BioWare: Stories and Secrets from 25 Years of Game Development. Aby uczcić tę rocznicę, przejrzałem archiwum i zdmuchnąłem piętnastoletnią warstwę kurzu z kilku moich ulubionych prac, pochodzących z tego projektu.
Trzeba przyznać, że grafiki Matta Rhodesa są niezwykle interesujące i można na nich dostrzec ewolucję, jaką przechodził projekt. Poniżej zamieszczamy kilka z nich. Jeżeli chcecie obejrzeć wszystkie, wejdźcie na instagramowy profil artysty, gdzie czeka cała masa interesującego materiału.
- BioWare świętuje pierwsze urodziny Anthem
- Dyrektor generalny BioWare i producent Dragon Age 4 opuszczają studio
- BioWare świętuje 25 lat