Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 czerwca 2016, 14:15

autor: Adrian Werner

BioShock: The Collection zapowiedziane oficjalnie

Firma 2K Games zapowiedziała BioShock: The Collection, czyli zestaw zawierający odświeżone wersje całej trylogii wraz z dodatkami. Kolekcja trafi do sprzedaży we wrześniu na PC, PS4 i XOne.

Aktualizacja: Firma 2K Games nie kazała nam długo czekać i oficjalnie zapowiedziała BioShock: The Collection. Zgodnie z przewidywaniami, w skład zestawu wejdą następujące produkcje:

  • BioShock oraz DLC Challenge Rooms;
  • BioShock 2 wraz z dodatkami Minerva’s Den oraz Protector Trials;
  • BioShock: Infinite plus oba epizody Burial at Sea oraz dodatki Clash in the Clouds Add-On Pack i Columbia's Finest Pack.

W przypadku BioShock 2 nie będzie niestety dostępny tryb multiplayer. Dodatkową atrakcją ma być seria video Director’s Commentary: Imagining BioShock, w której o tworzeniu cyklu opowie Ken Levine i Shawn Robertson. Ponadto do zestawu dołączone zostanie tzw. Museum of Orphaned Concepts, czyli wirtualne muzeum zawierające sceny i pomysły, które porzucono w trakcie produkcji.

W BioShock: The Collection wszystkie trzy gry zostaną odświeżone pod względem wizualnym. Wyjątkiem będzie BioShock: Infinite na PC, którego oryginalna edycja wciąż spełnia współczesne standardy graficzne. Kolekcja trafi do sprzedaży w Europie 16 września tego roku, w wersjach na PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. W naszym kraju produkcję wypuści firma Cenega w angielskiej wersji językowej. Niestety, dystrybutor ma w planach wypuszczenie jedynie edycji konsolowych.

Porównanie pierwowzoru na PC (góra) z remasterem (dół).

Od prawie roku docierają do nas plotki o BioShock: The Collection, czyli przeznaczonym na konsole nowej generacji zestawie zawierającym zremasterowane wersje całego cyklu. Teraz wiemy już na pewno, że te doniesienia są prawdziwe i jedynie nie zostały jeszcze oficjalnie potwierdzone. Na stronie firmy 2K Games na chwilę pojawiła się bowiem sekcja poświęcona tej produkcji. Została ona błyskawicznie usunięta, ale mleko już się rozlało i kilka osób zdążyło zapisać udostępnione tam materiały graficzne, w tym screeny i okładkę wydania pudełkowego.

Na razie nie posiadamy żadnych konkretnych informacji na temat zestawu, ale możemy być pewni, że trafi on przynajmniej na Xboksa One i PlayStation 4, a wydanie na PC również jest prawdopodobne. Sądząc po screenach, BioShock: The Collection zaoferuje nie tylko wyższą rozdzielczość, ale także ulepszone tekstury. Mamy nadzieję, że w paczce znajdą się zarówno podstawowe wersje całej trylogii, jak również wszystkie dodatki. Na konkrety pewnie nie będziemy musieli czekać długo, gdyż po najnowszym wycieku wątpimy, aby 2K Games ociągało się z oficjalną zapowiedzią.

Przypomnijmy, że spekulacje odnośnie BioShock: The Collection zaczęły się dziewięć miesięcy temu, kiedy zlokalizowany w Republice Południowej Afryki sklep internetowy umieścił w swoim katalogu tak właśnie zatytułowaną pozycję. W lutym tego roku brazylijska komisja zajmująca się przyznawaniem ograniczeń wiekowych grom umieściła na swojej stronie ocenę tego zestawu, a w marcu to samo zrobił tajwański odpowiednik tej komisji. Dzisiejsze doniesienia nie są więc dużym zaskoczeniem.

  1. BioShock – oficjalna strona serii
  2. 2K Games – oficjalna strona firmy
BioShock: The Collection zapowiedziane oficjalnie - ilustracja #2

Do tej pory seria BioShock doczekała się trzech odsłon. Zapoczątkowało ją wydane w 2007 roku BioShock studia Irrational Games. Trzy lata później ukazała się kontynuacja zatytułowana BioShock 2, do której wyszło potem wyśmienite fabularne DLC zatytułowane Minerva’s Den.

Trzecią i na razie ostatnią odsłoną jest wydane w 2013 r. BioShock Infinite, za które odpowiadało znane z „jedynki” studio Irrational Games. Również ta gra otrzymała wysoko oceniane dodatki w postaci dwóch części The Burial at Sea.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej