autor: Artur Falkowski
BioShock jedną z najwyżej ocenianych gier na PC i X360 w historii
Serwis Metacritic, zajmujący się między innymi wyliczaniem średniej z ocen wystawianych grom przez różnych przedstawicieli branżowych mediów, informuje, że BioShock w wersji na obie platformy otrzymał 96 punktów na sto możliwych.
BioShock – chociaż nie stworzono wokół niego tak potężnej kampanii reklamowej, jak w przypadku innych potencjalnych hitów – odniósł niewątpliwy sukces. Wystarczyło kilka tygodni, by w sieci pojawiły się liczne teksty dogłębnie analizujące poszczególne elementy gry, począwszy od niezwykle ciekawej pary tworzonej przez Big Daddy’ego i Little Sister, a na próbie zgłębienia psychiki Andrew Ryana skończywszy. Recenzenci rozpływają się w zachwytach, raz za razem gra otrzymuje maksymalne lub bliskie maksymalnym noty. Gracze wielokrotnie powracają do podwodnego miasta Rapture, by chłonąć jego atmosferę i poznawać zakątki, które przypadkiem pominęli podczas wcześniejszego przechodzenia gry. Trudno się więc dziwić, że BioShock stał się jedną z najlepiej ocenionych produkcji na PC i najlepiej ocenioną na X360 (o czym już pisaliśmy przy okazji informowania o osiągniętym przez grę rekordzie popularności wśród użytkowników Xbox LIVE).
Serwis Metacritic, zajmujący się między innymi wyliczaniem średniej z ocen wystawianych grom przez różne branżowe media informuje, że BioShock w wersji na obie platformy otrzymał 96 punktów na sto możliwych. Średnia została ustalona w oparciu o kilkadziesiąt recenzji (w przypadku wersji na X360 sześćdziesięciu czterech). W tym momencie BioShock jest najlepiej ocenioną grą na tę konsolę, wyprzedzając dotychczasowych liderów, czyli Gears of War i Elder Srolls IV: Oblivion, które otrzymały po 94 punkty.
W przypadku wersji na PC, BioShock dołączył do ścisłej czołówki, osiągając punktację identyczną z takimi produkcjami jak Half-Life czy Half-Life 2 (druga z wymienionych gier według Gamerankings – serwisu o podobnym profilu co Metacritic – osiągnęła ocenę o pół procenta wyższą). Sami oceniliśmy BioShocka na 98%, co jest jedną z najwyższych not przyznanych kiedykolwiek przez nasz serwis.
Wobec świetnej sprzedaży (chociaż dokładne liczby nie zostały jeszcze ujawnione) oraz bardzo wysokich ocen, trudno się dziwić, że Take-Two myśli o wydaniu sequela, a nawet całej serii gier osadzonych w uniwersum BioShocka.