autor: Marcin Skierski
BigFest następcą społecznościowej usługi PlayStation Home?
Krążą plotki, że BigFest może być nazwą społecznościowej usługi w stylu PlayStation Home dla konsoli PlayStation nowej generacji. Firma Sony Computer Entertainment Europe zarejestrowała bowiem taki znak towarowy, a wszelkie doniesienia wykazują nawiązania do niezbyt udanej platformy społecznościowej dostępnej dla posiadaczy PlayStation 3.
Firma Sony Computer Entertainment Europe zarejestrowała znak towarowy BigFest. W sieci pojawiły się spekulacje, że może chodzić o nazwę dla następcy społecznościowej usługi PlayStation Home.
Opis znaku towarowego BigFest na stronie internetowej Amerykańskiego Urzędu Patentowego wzbudza skojarzenia ze wspomnianym PlayStation Home. Mowa m.in. o „sieciach społecznościowych, pozwalających graczom na zapoznawanie się ze sobą w celach wspólnych rozgrywek multiplayer w grach sieciowych”, czy też o „braniu udziału w sieciowych konkursach i społecznościach gier”. Takie możliwości oferuje w tej chwili właśnie PlayStation Home.
Zastanawiający jest również fakt, że znak towarowy BigFest został zarejestrowany przez firmę Sony Computer Entertainment Europe z podaną siedzibą w Londynie. Tymczasem usługa PlayStation Home została stworzona przez studio SCE London. Jest więc całkiem możliwe, że ten sam zespół teraz przygotowuje nową wersję tej platformy społecznościowej, tym razem z myślą o użytkownikach konsoli nowej generacji.
Co ciekawe, strona internetowa bigfest.com w tej chwili przekierowuje na oficjalny serwis PlayStation. Z danych opublikowanych pod tym adresem wynika, że domena została zarejestrowana przez firmę Sony Computer Entertainment Europe. Mimo, że wszystkie powyższe fakty zdają się ze sobą łączyć, to traktujcie je w dalszym ciągu jako spekulacje. Japoński gigant do tej pory niczego oficjalnie nie potwierdził.
PlayStation Home to usługa dostępna poprzez PlayStation Network dla posiadaczy PlayStation 3. Pozwala ona na stworzenie własnego awatara, który porusza się po specjalnie zaprojektowanym, wirtualnym świecie i może komunikować się z awatarami innych graczy. Usługa zadebiutowała w 2008 roku w wersji beta i była mocno reklamowana przez koncern Sony przed jej oficjalnym startem. Niestety, PlayStation Home nie zdobył zbyt dużej popularności. Pozostaje zadać sobie pytanie, czy ewentualne kontynuowanie tego pomysłu w postaci BigFest mogłoby coś w tym temacie zmienić.