Bez nacisków polskiego studia Silent Hill 2 Remake mogłoby nie trafić na PC
W nowym wywiadzie deweloperzy z rodzimego studia Bloober Team przyznali, że musieli mocno naciskać na firmę Konami w kwestii pecetowej wersji Silent Hill 2 Remake.
Już tylko dwanaście dni dzieli nas od premiery Silent Hill 2 Remake, czyli nowego wydania kultowego survival horroru z 2001 roku. Gra trafi równocześnie na PlayStation 5 i PC. Okazuje się, że początkowo powstanie wersji pecetowej wcale nie było pewne. Informacje te pochodzą z wywiadu, jakiego deweloperzy z odpowiedzialnego za remake polskiego studia Bloober Team udzielili serwisowy Bankier.pl.
- Twórcy zdradzili, że firma Konami postrzega markę Silent Hill jako mocno związaną z konsolami PlayStation. Bloober Team od początku musiało bardzo mocno naciskać na wydawcę, aby go przekonać do opracowania wersji pecetowej.
- Autorzy spodziewają się, że większość przychodów wygeneruje wersja na PS5, ale podkreślają, że zainteresowanie grą na Steamie jest wysokie, więc spodziewają się także dobrych wyników edycji pecetowej.
- Prezes polskiego studia zaznaczył, że Konami jest bardzo zadowolone ze współpracy z Bloober Team i zespół ma nadzieję, że w przyszłości obie firmy wspólnie opracują kolejne projekty.
Remake Silent Hill 2 ukaże się 8 października tego roku, równocześnie na PlayStation 5 i PC. Osoby, które kupią edycję Deluxe, będą mogły rozpocząć zabawę dwa dni wcześniej. Produkcja zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
Remake jest konsolowym ekslusive’em dla PS5 dzięki umowie podpisanej przez Konami z firmą Sony. Pozostanie ona w mocy do 8 października 2025 roku i po tym terminie produkcja będzie mogła trafić również na Xboksa Seriess X i Xboksa Series S.
- Grałem w Silent Hill 2 Remake. Po 3 godzinach widzę, że to będzie dobra gra - choć zmiany technologiczne mogą podzielić fanów
- Silent Hill 2 na Steamie