Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 września 2024, 10:00

autor: Adrian Werner

Bez nacisków polskiego studia Silent Hill 2 Remake mogłoby nie trafić na PC

W nowym wywiadzie deweloperzy z rodzimego studia Bloober Team przyznali, że musieli mocno naciskać na firmę Konami w kwestii pecetowej wersji Silent Hill 2 Remake.

Źródło fot. Konami
i

Już tylko dwanaście dni dzieli nas od premiery Silent Hill 2 Remake, czyli nowego wydania kultowego survival horroru z 2001 roku. Gra trafi równocześnie na PlayStation 5 i PC. Okazuje się, że początkowo powstanie wersji pecetowej wcale nie było pewne. Informacje te pochodzą z wywiadu, jakiego deweloperzy z odpowiedzialnego za remake polskiego studia Bloober Team udzielili serwisowy Bankier.pl.

  1. Twórcy zdradzili, że firma Konami postrzega markę Silent Hill jako mocno związaną z konsolami PlayStation. Bloober Team od początku musiało bardzo mocno naciskać na wydawcę, aby go przekonać do opracowania wersji pecetowej.
  2. Autorzy spodziewają się, że większość przychodów wygeneruje wersja na PS5, ale podkreślają, że zainteresowanie grą na Steamie jest wysokie, więc spodziewają się także dobrych wyników edycji pecetowej.
  3. Prezes polskiego studia zaznaczył, że Konami jest bardzo zadowolone ze współpracy z Bloober Team i zespół ma nadzieję, że w przyszłości obie firmy wspólnie opracują kolejne projekty.

Remake Silent Hill 2 ukaże się 8 października tego roku, równocześnie na PlayStation 5 i PC. Osoby, które kupią edycję Deluxe, będą mogły rozpocząć zabawę dwa dni wcześniej. Produkcja zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

Remake jest konsolowym ekslusive’em dla PS5 dzięki umowie podpisanej przez Konami z firmą Sony. Pozostanie ona w mocy do 8 października 2025 roku i po tym terminie produkcja będzie mogła trafić również na Xboksa Seriess X i Xboksa Series S.

  1. Grałem w Silent Hill 2 Remake. Po 3 godzinach widzę, że to będzie dobra gra - choć zmiany technologiczne mogą podzielić fanów
  2. Silent Hill 2 na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej