autor: Bartosz Faryna
Bethesda odpowiada na błagania - Fallout 76 dostanie serwer testowy w 2020 r.
Na oficjalnej stronie gry Fallout 76 opublikowano wpis, w którym twórcy wymienili wszystkie ważne rzeczy, jakie zamierzają wprowadzić do gry w ciągu najbliższych kilku/kilkunastu miesięcy. Wśród nich znalazł się wyczekiwany przez graczy serwer testowy.
Bethesda dość kiepsko radzi sobie z wprowadzaniem nowości do gry Fallout 76. Wypuszczanie aktualizacji często kończy się źle, ponieważ w grze pojawiają się nowe błędy. Twórcy wychodzą naprzeciw graczom i obiecują wprowadzenie serwera testowego w 2020 roku. Oprócz tego we wpisie na stronie Bethesdy pojawiło się kilka dodatkowych informacji dotyczących planów na nadchodzące miesiące.
Na samym początku Bethesda chwali społeczność za wykonanie pewnych zadań eventowych i zapowiada kolejne, które mają przynosić cenne nagrody. Potem jest kilka słów o zbliżającej się aktualizacji Wastelanders, Bethesda jednak podkreśla, że nie tylko ona stanowi dla niej priorytet, dlatego chce uściślić kilka, szczególnie często poruszanych przez społeczność, kwestii.
Na pierwszy ogień leci długo wyczekiwany publiczny serwer testowy. Jeśli jednak wydaje Wam się, że zostanie on udostępniony jeszcze w tym roku, to na pewno się przeliczycie. Twórcy zapowiedzieli, że najwcześniej mogą uruchomić go w 2020 roku, a wszelkie szczegóły, dotyczące m.in. możliwości brania udziału w testowaniu aktualizacji, zostaną podane później.
To samo tyczy się Perk Loadouts – systemu, który pozwala stworzyć kilka unikalnych kombinacji kart perków i w razie potrzeby wymieniać je między sobą. Bethesda podkreśla, że wprowadzenie tej opcji wymaga ogromnego nakładu pracy, dlatego możemy się jej spodziewać dopiero w przyszłym roku. W tym roku istnieje pewna szansa na to, że gracze ujrzą uwierzytelnianie wielopoziomowe kont użytkowników.
Niestety na ten rok nie przewidziano również wprowadzenia całego systemu Legendary Player – który ma pozwalać graczom powyżej 50. poziomu stać się legendarnymi, czyli zresetować postacie i wyposażyć w nowe zdolności. Wymaga on dodatkowych poprawek, dlatego ujrzymy go również dopiero w 2020. Tutaj jednak podano nieco więcej konkretów – ma to być pierwszy kwartał.
Poruszono także kwestię naprawy menu społeczności, które w wielu przypadkach bywa zawodne – gracze na PC mają problemy z wysyłaniem i odbieraniem zaproszeń do grona znajomych. Będzie to jednak tylko część poprawek socjalnych, które będą udostępniane w przyszłych aktualizacjach.
Bethesda chce pokazać, że słucha swojej społeczności, dlatego zamierza spełnić jedną z często powtarzanych próśb – skrócić czas między wydarzeniami w grze. Zostanie on ucięty co najmniej o połowę, a gracze mogą spodziewać się wejścia w życie tych poprawek wraz z aktualizacją o numerze 14.
Na samym końcu Bethesda zachęca do dzielenia się swoimi opiniami na forach publicznych – m.in. na Reddicie – które twórcy stale śledzą i zwracają uwagę na głos społeczności.
Sporo tych obietnic. W całym tym zamieszaniu warto jednak zwrócić uwagę na to, co zostało przemilczane. Nie pojawiła się nawet wzmianka o modach, które według pierwotnych planów miały zostać wprowadzone przed końcem bieżącego roku dla prywatnych serwerów. W temacie tych ostatnich zresztą też zapanowała cisza, choć jeszcze dwa miesiące temu obiecywano, że zobaczymy je "szybciej, niż myślimy". Wygląda na to, że na realizację tej obietnicy przyjdzie poczekać znacznie dłużej, niż wcześniej zapowiadano.
- Fallout 76 – strona oficjalna
- Fallout 76 – poradnik do gry
- Fallout 76 – recenzja gry
- Fallout 76 – kompendium wiedzy