autor: Szymon Liebert
Beta StarCrafta II potrwa 4-6 miesięcy
Dustin Browder z firmy Blizzard ujawnił, że testy StarCrafta II miałyby potrwać 4-6 miesięcy. Stawia to pod znakiem zapytania pojawienie się produkcji, a przynajmniej jej pierwszej odsłony z trzech planowanych, jeszcze w tym roku kalendarzowym (taki jest najprawdopodobniej plan). Czasu na przeprowadzenie bety byłoby mało. Czy oznacza to, że tytuł pojawi się dopiero w przyszłym roku?
Dustin Browder z firmy Blizzard ujawnił, że testy StarCrafta II miałyby potrwać 4-6 miesięcy. Stawia to pod znakiem zapytania pojawienie się produkcji, a przynajmniej jej pierwszej odsłony z trzech planowanych, jeszcze w tym roku kalendarzowym (taki jest najprawdopodobniej plan). Czasu na przeprowadzenie bety byłoby mało. Czy oznacza to, że tytuł pojawi się dopiero w przyszłym roku?
Browder powiedział serwisowi Kotaku, że plany się nie zmienią, bo w końcu można ograniczyć testy do wspomnianych czterech miesięcy (nie jest to jednak jasne postawienie sprawy). O becie wiemy już od dłuższego czasu i ostatnio nawet zaczęło się w związku z nią coś dziać. Wciąż jednak nie wiemy, kiedy osoby posiadające odpowiednie klucze będą mogły wypróbować kontynuację popularnego RTS-a.
Wspomniany autor przekonuje, że StarCraft II musi być w najlepszej formie, zanim trafi w ręce graczy. Według twórcy beta jest bardzo rozpraszająca. Zespół musi grać, obserwować zachowanie i reakcję ludzi oraz na bieżąco naprawiać wykryte błędy. Z minutą, w której rozpoczną się testy, ekipa deweloperów straci więc swoją wydajność. Przedwczesny start mógłby przeciągnąć proces testowania gry na wiele miesięcy.
Pozostaje nam czekać i wierzyć w umiejętności ekipy Blizzarda. Więcej informacji o samej grze oraz innych projektach firmy publikujemy w bardzo obszernych materiałach z cyklu Co w Blizzardzie piszczy? (piąty odcinek pojawił się 24 czerwca tego roku). Wczoraj poznaliśmy również dość kontrowersyjną informację o tym, że w tytule nie pojawi się w ogóle opcja prowadzenie potyczek w sieci lokalnej.
W ramach ciekawostki warto wyjaśnić, dlaczego Blizzard tworzy StarCrafta II tak długo. Rob Pardo (szef firmy) powiedział, że przyczyną, oprócz chęci stworzenia świetnej gry, były prace nad World of Warcraft, do których oddelegowano na rok część ekipy odpowiedzialnej za kontynuację popularnej strategii. StarCraft II powstaje już od 2003 roku, chociaż deweloper czekał aż cztery lata, żeby go ujawnić (2007).