Uczestnicy bety Diablo 4 rzucili się na nekromantę, ale mają z nim problemy
Wraz z rozpoczęciem otwartych beta-testów Diablo 4 Blizzard udostępnił graczom dwie ostatnie klasy postaci – nekromantę oraz druida. Okazuje się, że ten pierwszy cieszy się większą popularnością, choć występuje sporo problemów z nim związanych.
Jako że od startu drugiej tury otwartych testów beta Diablo IV minęło kilkanaście godzin, możemy pokusić się już o pewne obserwacje. Pierwsza z nich dotyczy problemów technicznych. Co ciekawe, mimo że gracze borykają się z kłopotami podobnymi do tych z zeszłego weekendu, występują one na nieco mniejszą skalę.
- Kolejnym mocno rzucającym się w oczy aspektem aktualnych testów jest niezwykła popularność jednej konkretnej klasy postaci Diablo IV – nekromanty. Popyt na bohatera związany jest z tym, że zarówno on, jak i druid nie byli dostępni podczas zeszłotygodniowych testów, a przy tym ten pierwszy ma kultowy status wśród fanów serii.
- Wzięcie, jakim cieszy się wśród graczy nekromanta, nie oznacza jednak, że są oni nim zachwyceni – chociaż pozytywnych komentarzy też nie brakuje. Na różnego rodzaju forach poświęconych Diablo IV powstaje masa wątków, w których testerzy krytykują nieodpowiednie wyważenie mocy owej „profesji”.
- Okazuje się, że nekromanta ze swoimi potężnymi umiejętnościami (np. wybuchem zwłok) czyni pojedynki z wrogiem zbyt nudnymi i przewidywalnymi.
- Narzekania trafiają się również pod adresem armii nekromanty, w tym przypadku szkieletów, które wciąż się „zacinają”, jakby „poruszały się z prędkością 1 klatki na sekundę”. Czytając komentarze, można dojść do wniosku, że problem ten jest często spotykany.
- Na minus, zdaniem graczy, zasługuje również kreskówkowy wygląd wspomnianych szkieletów.
Poniżej możecie się zapoznać z kilkoma przykładowymi komentarzami:
…w obecnym stanie jest to [gra nekromantą – dop. red.] tak nudne, że musi zostać naprawione. Będzie to miało również negatywny wpływ na doświadczenie w kooperacji. Osoby, które zdecydują się grać innymi klasami postaci, mogą czuć się bezużyteczne w obecności gracza z nekromantą – Silonec.
Owszem, jest silny, ale... taki powinien być nekromanta, wysyła swoje szkielety do przodu i atakuje od tyłu, wysysając energię wrogów; ja się świetnie bawię, bo tego właśnie chciałem, może po prostu ta klasa nie jest dla Ciebie. Nie mówię, że nie powinno być to poprawione, ale... – OOO_Katai_OOO.
Szkielety wyglądają, jakby poruszały się z prędkością 1 kl./s i zacinały się. Grałem z innym nekromantą i żadna z naszych postaci się nie zacinała, podobnie jak szkielety tej osoby – numberseven.
Czy szkielety zawsze będą takie... błyszczące i kreskówkowe? Nienawidzę ich wyglądu. Spodziewałem się poczerniałych kości i bardziej realistycznej prezencji – Delmana.
Na koniec warto przypomnieć, że otwarta beta potrwa do 27 marca (poniedziałek) do godziny 20:00 czasu polskiego. Premierę gry zaplanowano na 6 czerwca. Ukaże się ona na PC, PS4, PS5, XONE i XSX/S.