Battletech wielkim kickstarterowym sukcesem
Do końca zbiórki na taktyczną turówkę Battletech pozostało kilkanaście godzin, ale już udało się przekroczyć ostatni próg finansowy, pozwalający na dodanie trybu multiplayer. Zgromadzona suma wynosi ponad 2,6 mln dolarów, co czyni z projektu jeden z największych kickstarterowych sukcesów tego roku.
Dzisiaj wieczorem dobiegnie końca Kickstarter taktycznej turówki Battletech. Obecnie licznik na stronie pokazuje sumę ponad 2,6 mln dolarów. Tym samym udało się przekroczyć ostatni próg (wymagający 2,5 mln dolarów) na liście autorów, czyli wprowadzenie trybu multiplayer pozwalającego graczom na rywalizowanie w ramach potyczek PvP. Deweloperzy nie mają już więcej celów do osiągnięcia i wszystkie dodatkowe środki wykorzystane zostaną do lepszego dopracowania gry.
Battletech to jeden z największych kickstarterowych sukcesów tego roku. Autorom, czyli ludziom ze studia Harebrained Schemes, bez wątpienia pomogła doskonała renoma, jaką wypracowali sobie w ostatnich latach. Zespół wykorzystał wcześniej crowdfunding do sfinansowania produkcji gier Shadowrun Returns i Shadowrun: Hong Kong. Obie okazały się udanymi tytułami i nie zaliczyły wielkich opóźnień w stosunku do pierwszego planowanego terminu premiery. Wspierający twórców gracze mogą być więc pewni, że deweloperzy będą w stanie spełnić pokładane w nich nadzieje.
Co ciekawe, jeszcze przed rozpoczęciem zbiórki autorzy posiadali środki wystarczające do opracowania gry. Taka wersja byłaby jednak prostą turówką, koncentrującą się tylko na samodzielnych potyczkach pomiędzy mechami. Kickstarter zorganizowano więc po to, aby uzyskać pieniądze na znaczące rozwinięcie skali projektu.
Dzięki hojności fanów gra otrzyma potężną kampanię dla pojedynczego gracza, z rozbudowanym wątkiem fabularnym, masą ręcznie zaprojektowanych misji oraz scenkami przerywnikowymi. Po przekroczeniu progu 1,85 mln dolarów możliwe stało się dodanie elementów ukazujących żywot najemnika. W rezultacie tryb solo zyskał otwartą strukturę, pozwalającą graczom na swobodne podróżowanie pomiędzy planetami i samodzielne wybieranie wygenerowanych losowo.
Warto na koniec przypomnieć, że Battletech powstaje obecnie wyłącznie z myślą o pecetach, a premiera zaplanowana została na 2017 rok. Możliwe, że w przyszłości wyprodukowane zostaną także wersje na inne platformy, ale na razie autorzy chcą skoncentrować się na opracowaniu najlepszej możliwej edycji komputerowej.