autor: Szymon Liebert
Battlefield 1943 bije rekordy popularności
Firmy DICE i Electronic Arts poinformowały, że wypuszczony zaledwie kilkanaście dni temu Battlefield 1943 jest najszybciej sprzedającą się grą - przynajmniej w pierwszym dniu i tygodniu od dnia premiery - dostępną tylko i wyłącznie w dystrybucji elektronicznej. Produkcja sprzedała się w imponującym, łącznym nakładzie 600 tysięcy egzemplarzy zarówno na Xboksie 360 i PlayStation 3.
Firmy DICE i Electronic Arts poinformowały, że wypuszczony zaledwie kilkanaście dni temu Battlefield 1943 jest najszybciej sprzedającą się grą - przynajmniej w pierwszym dniu i tygodniu od dnia premiery - dostępną tylko i wyłącznie w dystrybucji elektronicznej. Produkcja sprzedała się w imponującym, łącznym nakładzie 600 tysięcy egzemplarzy, zarówno na Xboksie 360 i PlayStation 3.
W przypadku Xboksa 360 możemy mówić o tym, że Battlefield 1943 jest najszybciej sprzedającą się grą na świecie (dystrybuowaną cyfrowo) w pierwszym dniu premiery i po tygodniu obecności na rynku. Jeśli chodzi o wersję na PlayStation 3, to rekord dotyczy tylko rynku amerykańskiego. Tak czy inaczej, od wydania gry na początku drugiego tygodnia lipca znalazła ona mnóstwo nabywców.
Gordon Van Dyke, producent Battlefielda 1943, jest oczywiście zaszczycony tak pozytywnym przyjęciem gry przez graczy. Autor pochwalił również fanów za błyskawiczne nabicie 43 milionów wirtualnych zabójstw. Były one potrzebne do odblokowania nowej mapy oraz dodatkowego trybu rozgrywki. Van Dyke podkreśla, że firmom udało się stworzyć nowy standard w dystrybucji gier.
Twórcy podali, że uczestnikom gry na Xboksie 360 odblokowanie nowej mapy zajęło 5 dni. Posiadacze PlayStation 3 uporali się z zadaniem w ciągu 8 dni. Produkcja DICE jest więc niemałym sukcesem. Battlefield 1943 jest specyficzny: zawiera zaledwie kilka poziomów i został uproszczony (względem innych odsłon serii). W zamian za pewne ograniczenia cena jest odpowiednio niska.
Czy rzeczywiście możemy mówić o nowym standardzie? Trudno to ocenić, chociaż widać, że polityka Electronic Arts w kwestii eksperymentowania ze sposobami dystrybucji gier przynosi raczej pozytywne rezultaty. Przynajmniej w przypadku Battlefielda, co potwierdza powyższy sukces oraz inna gra z serii, czyli darmowy Battlefield: Heroes, do którego założono już ponad milion kont.
Warto przypomnieć, że Battlefield 1943 został na razie wydany tylko na konsole Xbox 360 i PlayStation 3, ale w planach jest też wersja na pecety. Można się jej spodziewać po wakacjach.