Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 grudnia 2010, 09:55

autor: Piotr Doroń

Electronic Arts zarobiło na sprzedaży Battlefield 1943 16 milionów dolarów

Eric Brown z firmy Electronic Arts poinformował, że gra Battlefield 1943, wydana latem ubiegłego roku na Xboksa 360 i PlayStation 3, zarobiła dotąd prawie 16 milionów dolarów. Nie byłoby w tym niczego zaskakującego, gdyby nie fakt, że produkcja EA DICE, zaprojektowana w tzw. międzyczasie, została udostępniona wyłącznie za sprawą serwisów dystrybucji cyfrowej.

Eric Brown z firmy Electronic Arts poinformował, że gra Battlefield 1943, wydana latem ubiegłego roku na Xboksa 360 i PlayStation 3, zarobiła dotąd prawie 16 milionów dolarów. Nie byłoby w tym niczego zaskakującego, gdyby nie fakt, że produkcja EA DICE, zaprojektowana w tzw. międzyczasie, została udostępniona wyłącznie za sprawą serwisów dystrybucji cyfrowej (Xbox Live Arcade i PlayStation Network).

Electronic Arts zarobiło na sprzedaży Battlefield 1943 16 milionów dolarów - ilustracja #1

Sukces Battlefielda 1943, którego wyprodukowanie pochłonęło kilka milionów dolarów, zapewne nie dziwi osób żywo zainteresowanych tematem gry studia EA DICE. Jak wiadomo, gra uzyskała w marcu tego roku miano najszybciej sprzedającej się produkcji dostępnej w ofercie Xbox Live Arcade, osiągając pułap miliona sprzedanych egzemplarzy w zaledwie 8 miesięcy od dnia swojej oficjalnej premiery. Produkcja radziła sobie doskonale także w wersji na PlayStation 3.

Mimo sukcesu na konsolach, firma EA ciągle nie zdecydowała się na udostępnienie Battlefielda 1943 w wersji na komputery osobiste. Według ostatnich wieści, jej proces produkcji nie został jeszcze ukończony. Więcej szczegółów na temat pecetowego B1943 powinniśmy poznać już niebawem.

Brown przyznał jednocześnie, że duże zyski przyniosła firmie Electronic Arts nie tylko sprzedaż Battlefield 1943, ale również cyfrowa dystrybucja pełnych wersji gier na PC (dokonywana za pośrednictwem EA Store). Sporą popularnością cieszył się również dodatek DLC Ultimate Team do gier piłkarskich FIFA 09 i FIFA 10 (zarobił 45 milionów dolarów). W związku z powyższym, EA oczekuje, że sprzedaż cyfrowych wersji gier oraz dodatków przyniesie firmie w bieżącym roku fiskalnym około 20% wszystkich przychodów.

Nie jest to oczywiście pierwszy przypadek, gdy EA wypowiada się bardzo pozytywnie odnośnie dystrybucji elektronicznej. Nie tak dawno dowiedzieliśmy się bowiem, że firma zarabia w ten sposób coraz więcej pieniędzy. Dochód z tytułu sprzedaży gier przez Internet rośnie w tempie 30% rocznie. Z analiz EA wynika, że w niedalekiej przyszłości dystrybucja cyfrowa przynosić będzie firmie 40% wszystkich przychodów. W pewnej mierze ma w tym pomóc również gra MMO Star Wars: The Old Republic.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej