Battlefield 1 z drugą częścią dodatku Niespokojne wody
Studio DICE wypuściło aktualizację 1.18 dla gry Battlefield 1. Wraz z nią posiadacze przepustki Premium otrzymali dostęp do drugiego pakietu zawartości dodatku Niespokojne wody, wprowadzającego m.in. kolejne dwie mapy oraz nowy pojazd.
Ponad miesiąc od premiery pierwszego pakietu Niespokojnych wód studio DICE udostępniło pozostałą część zawartości trzeciego dodatku do Battlefield 1. Nowości trafiły na serwery gry w ramach aktualizacji 1.18 zatytułowanej Morze Północne, przy czym tradycyjnie z dodatkiem zapoznają się na razie jedynie posiadacze przepustki Premium, w tym nabywcy edycji Rewolucja. Pozostali muszą poczekać dwa tygodnie, a w międzyczasie mogą oglądać mecze na nowych mapach w trybie Widza.
Listę nowości otwierają dwie mapy, kładące spory nacisk na wykorzystanie marynarki wojennej. Na Zeebrugge przybiera to postać morskiego desantu wojsk brytyjskich z pokładu krążownika na obwarowane nadbrzeże, z wszystkimi punktami kontrolnymi zajętymi przez Niemców (aczkolwiek w trybie Podboju i najazdu nie posiadają oni własnego sztabu). W centrum uwagi znajdują się punkt lądowania okrętu Ententy oraz niemiecka bateria „Lubeck”, a gracze walczą w nocy, przy nieustannych opadach deszczu. Odmienne wrażenia oferuje Zatoka Helgolandzka, na której jednostki morskie grają pierwsze skrzypce. Ogromna mapa inspirowana pierwszą bitwą morską I wojny światowej daje pole do popisu miłośnikom maszyn, jednocześnie pozwalając na walkę piechocie za sprawą niszczycielskich dział nadbrzeżnych. Główną atrakcją jest możliwość bezpośredniego starcia Behemotów (konkretniej – okrętów klasy drednot), niedostępna na żadnej innej mapie Battlefield 1.
Oprócz tego drugi pakiet Niespokojnych wód wprowadza kolejną maszynę – czteroosobowy lekki sterowiec typu C – oraz mundury brytyjskich Royal Marines. Do tych nowości dochodzą poprawki balansu oraz techniczne, o których twórcy rozpisali się na oficjalnej stronie gry. Studio DICE skupiło się na modyfikacji starć pomiędzy poszczególnymi klasami, co osiągnięto np. zmieniając zasięg karabinów samopowtarzalnych używanych przez medyka. Wśród innych zmian znalazło się m.in. zwiększenie minimalnego dystansu pomiędzy minami (które w zamian mają większą moc oraz zasięg), zmniejszenie ilości amunicji granatnika Martini-Henry i poprawienie skuteczności dział przeciwlotniczych. Usunięto też różnorakie błędy, związane np. z wyrzucaniem obserwatorów po wyjściu ostatniego uczestnika gry czy też z rozłączaniem graczy podczas łączenia z serwerem.