Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 września 2017, 10:01

autor: Adrian Werner

Battleborn - Gearbox kończy z rozwojem gry

Powolne dogorywanie Battleborn dobiega wreszcie końca. Autorzy, czyli ludzie ze studia Gearbox, pogodzili się w końcu z porażką swojego dzieła i poinformowali, że nadchodząca jesienna aktualizacja będzie ostatnim dużym patchem do tej gry.

Gearbox wreszcie jest gotowe pożegnać się z grą. - Battleborn - Gearbox kończy z rozwojem gry - wiadomość - 2017-09-19
Gearbox wreszcie jest gotowe pożegnać się z grą.
BATTLEBORN W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Gearbox
  2. Wydawca: 2K Games
  3. Gatunek: gra akcji
  4. Platformy: PC, XONE, PS4
  5. Data premiery: 3 maja 2016 r.

Strzelanka Battleborn od dłuższego czasu dogorywała na naszych oczach. Twórcy kilkukrotnie próbowali uratować swoją produkcję, ale wreszcie musieli pogodzić się z nieuniknionym. Na oficjalnym forum studia Gearbox pojawiła się wiadomość, której autorem jest Randy Varnell, czyli dyrektor kreatywny projektu. Poinformował on, że nadchodząca jesienna aktualizacja będzie ostatnią i deweloper nie ma w planach dalszego rozwoju gry.

Nie znaczy to, że samo Battleborn zniknie z rynku. Serwery pozostaną aktywne, przynajmniej w najbliższej przyszłości. Po prostu nie mamy już co liczyć na nową zawartość czy jakiekolwiek większe patche. Jesienią dostaniemy więc ostatnią łatkę, która wprowadzi dodatkową mapę oraz trochę nowych skórek, i na tym zakończy się rozwój gry.

Randy Varnell poinformował także, że obecnie pracuje nad nowym projektem. Jego istnienie zostało potwierdzone podczas niedawnego konwentu PAX, ale na razie studio Gearbox nie jest gotowe podać żadnych konkretów. Wszystko wskazuje jednak, że do odpowiedzialnego za te nieujawnioną grę zespołu dołączy większość załogi, która wcześniej zajmowała się Battleborn.

Przypomnijmy, że Battleborn zadebiutowało w maju zeszłego roku. Gra otrzymała przyzwoite recenzje i początkowo radziła sobie całkiem nieźle. Już w czerwcu populacja graczy na PC zmalała jednak o prawie 77%, a potem było coraz gorzej. Jednym z głównych powodów porażki projektu okazała się premiera celującego w podobny segment rynku Overwatch, które okazało się znacznie lepszą produkcją i zdeklasowało popularnością wszystkie zeszłoroczne premiery pecetowe.

Mimo to Gearbox próbowało walczyć dalej. Studio wypuściło kilka DLC i aktualizacji, wspólnie z fanami zorganizowało promocyjne weekendy mające przyciągnąć do gry nowych użytkowników, a w czerwcu tego roku wprowadziło wersję trial, która w praktyce przestawiła Battleborn na model free-to-play. Jak widać, wszystkie te starania niewiele jednak zmieniły.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Recenzja gry Battleborn – niezła strzelanka, zły marketing

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej