autor: Radosław Szewczyk
Avatar Reality nabywa licencję na CryEngine 2
Silnik graficzny CryEngine 2, stworzony przez firmę Crytek Studios jest w tym momencie jedną z najpotężniejszych technologii do tworzenia gier komputerowych. Z tego założenia wyszli także przedstawiciele Avatar Reality, bowiem właśnie nabyli oni licencję na użycie CryEngine 2 w swojej najnowszej produkcji.
Silnik graficzny CryEngine 2, stworzony przez niemiecką firmę Crytek Studios jest w tym momencie jedną z najpotężniejszych technologii do tworzenia gier komputerowych. Z tego założenia wyszli także przedstawiciele Avatar Reality, bowiem właśnie nabyli oni licencję na użycie CryEngine 2 w swojej najnowszej produkcji.
Avatar Reality jest pierwszym studiem deweloperskim, które zdecydowało się nabyć licencję na ten silnik graficzny. Podobno mają go wykorzystać w tworzeniu ich najnowszej gry z gatunku MMVW (massively multiplayer virtual world), której akcja rozgrywa się na Marsie. Niezwykle pochlebnie o tej transakcji wypowiedział się prezes tej firmy, Kazuyuki Hashimoto. Otóż przyznał on, że „CryEngine 2 jest w stanie wygenerować w czasie rzeczywistym najpiękniejsze obrazy, jakie mogłem zobaczyć wciągu ostatnich 20 lat, które przepracowałem w przemyśle gier komputerowych. Jesteśmy przekonani, że tak niesamowite i realistycznie wyglądające otoczenie można osiągnąć właśnie dzięki tej technologii, a nie tylko talentowi grafików. Po ich obejrzeniu nie miałem wątpliwości, że to właśnie CryEngine 2 jest najdoskonalszym silnikiem graficznym do stworzenia naszego wirtualnego świata”.
Zapewne zainteresowanie tą technologią zwiększy się po premierze najnowszej gry firmy Crytek Studios – Crysis, który w pełni wykorzysta możliwości CryEngine 2 oraz pokaże, jak powinny wyglądać produkcje XXI wieku.