Autor cyklu Dragonlance napisze scenariusz Shroud of Avatar: Forsaken Virtues
Twórcy cRPG Shroud of Avatar: Forsaken Virtues, czyli duchowego spadkobiercy serii Ultima, ogłosili, że scenariusz gry opracuje Tracy Hickman, czyli pisarz odpowiedzialny m.in. za popularną serię powieści osadzonych w świecie Dragonlance.
Kickstarterowi projektu Shroud of Avatar: Forsaken Virtues brakuje już raptem kilkadziesiąt tysięcy dolarów do osiągnięcia celu ustalonego na poziomie jednego miliona dolarów. Do końca akcji pozostało jeszcze 20 dni, więc sukces przedsięwzięcia jest już praktycznie przesądzony. Twórcy cały czas jednak nie zwalniają tempa aktualizacji, chcąc zachęcić więcej osób do wsparcia gry. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, kto napisze scenariusz.
- Shroud of Avatar: Forsaken Virtues – strona Kickstartera
- Shroud of Avatar: Forsaken Virtues – strona oficjalna gry
Shroud of Avatar: Forsaken Virtues ma kontynuować tradycje serii Ultima, co oznacza m.in. rozbudowaną fabułę. Aby zapewnić wysoką jakość opowieści postanowiono skorzystać z pomocy pisarza Tracy’ego Hickmana, który objął stanowisko głównego scenarzysty. Autor ten jest prawdziwym weteranem gatunku fantasy i wspólnie z Margaret Weis stworzył świat Dragonlance. Duet ten jest również odpowiedzialny za szereg książek osadzonych w tym uniwersum, z których najpopularniejsze są dwie trylogie - Kroniki i Legendy.
Tracy Hickman wydaje się doskonałym wyborem na scenarzystę Shroud of Avatar: Forsaken Virtues. Twórca nie tylko ma na koncie szereg dobrych powieści, ale w czasie swojej długoletniej kariery zaprojektował również wiele stołowych gier fabularnych i przeznaczonych do nich modułów z przygodami.
Różnice między trybami rozgrywki
Dosyć nietypowym elementem Shroud of Avatar: Forsaken Virtues jest sposób, w jaki gra podchodzi do kwestii rozdzielenia trybu solo i rozgrywek wieloosobowych. Najnowsza aktualizacja na Kickstarterze poświęcona została właśnie temu aspektowi.
Autorzy chcą umożliwić dopasowanie stylu zabawy do osobistych preferencji każdego gracza. W tym celu przygotowano cztery główne opcje:
- Single player offline – tradycyjny tryb dla pojedynczego gracza, niewymagający połączenia z Internetem.
- Single player online (SPO) – tryb dla pojedynczego gracza z jednoczesnym stałym połączeniem z serwerami gry. Pozwoli to na otrzymywanie aktualizacji i nowych materiałów oraz obserwowanie, jaki wpływ na świat mają decyzje innych użytkowników. Jednocześnie w trakcie przygód nigdy nie spotkamy pozostałych graczy.
- Friends play online (FPO) – w naszym świecie pojawią się gracze, których umieścimy na liście przyjaciół. Ten tryb przeznaczony jest głównie do rozgrywek kooperacyjnych. Nada się również dla osób chcących zorganizować światy koncentrujące się na odgrywaniu ról.
- Open play online (OPO) – tryb przypominający MMO, w którym w świecie gry pojawią się wszyscy gracze podłączeni do serwera.
W każdej chwili będziemy mogli przełączać się między SPO, FPO i OPO. Natomiast nie pojawi się opcja przeniesienia postaci z Single player offline do sieciowych światów.
Shroud of Avatar: Forsaken Virtues powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Premiera zapowiadana na październik przyszłego roku.