Anthem z wymogiem stałego połączenia z Internetem i bez trybu PvP
Po zakończeniu pokazu Anthem na konferencji Electronic Arts ludzie z BioWare spędzili godziny na odpowiadaniu na pytania fanów i dziennikarzy. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że w dniu premiery w grze nie znajdziemy trybu PvP. Zabraknie również opcji zabawy bez stałego połączenia z Internetem.
Zorganizowana wczoraj wieczorem demonstracja Anthem, czyli sieciowej strzelanki studia BioWare, była jedną z największych atrakcji konferencji firmy Electronic Arts. Po jej zakończeniu odbyły się prywatne pokazy dla dziennikarzy, podczas których mogli oni zagrać we wczesną wersję i podpytać autorów o dodatkowe informacje. Dodatkowo deweloperzy odpowiedzieli na sporo pytań fanów za pośrednictwem Twittera. Dzięki temu na jaw wyszło kilka nowych konkretów.
Przede wszystkim okazało się, że w dniu premiery w grze zabraknie trybu PvP. Zamiast tego wieloosobowa zabawa skoncentruje się wyłącznie na rozgrywce kooperacyjnej. Autorzy podkreślają, że nie znaczy to wcale, że w Anthem nigdy nie pojawi się opcja pozwalająca na walkę z innymi graczami. Po prostu nie ma tego w pierwotnych planach. Innymi słowy, jeśli gra odniesie sukces, to zapewne prędzej czy później tryb PvP zostanie dodany.
Ponadto potwierdzono, że zabawa w Anthem będzie wymagała stałego połączenia z Internetem. Nie jest to specjalnym zaskoczeniem, gdyż jest to gra sieciowa, w której większość czasu spędzimy na kooperacyjnej rozgrywce z innymi graczami. Jednocześnie podczas konferencji autorzy zapewniali, że możliwa będzie samotna zabawa, więc mimo wszystko trochę szkoda, że zabraknie trybu offline. Twórcy tłumaczą, że wynika to m.in. z wykorzystywania dedykowanych serwerów, ale nie podzielili się żadnymi konkretami na ten temat.
Przypomnijmy, że wczoraj dzięki artykułowi w magazynie Game Informer dowiedzieliśmy się, iż w Anthem zabraknie romansów. Było to pewnym zaskoczeniem, gdyż był to stały element gier studia BioWare w ostatnich latach. Fani wirtualnych amorów nie powinni jednak tracić nadziei. Producent Mark Darrah na Twitterze podkreślił, że romanse mogą zostać dodane po premierze, choć nie był w stanie niczego obiecać.
Anthem powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Wczoraj Electronic Arts ogłosiło, że premiera gry odbędzie się 22 lutego 2019 roku. Wydawca potwierdził również, że w produkcji nie pojawią się lootboksy, a mikropłatności obejmą wyłącznie elementy kosmetyczne, niezapewniające jakiejkolwiek przewagi podczas zabawy. Ponadto kupując taki przedmiot, zawsze będziemy wiedzieli, co dostaniemy, bez żadnej losowości.
Warto na koniec wspomnieć, że serwis IGN opublikował trwającą prawie 19 minut prezentację gry, stanowiącą mocno rozszerzoną wersję tego, co pokazano na konferencji Electronic Arts.