Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 listopada 2020, 09:05

autor: Bartosz Świątek

Assassin’s Creed: Valhalla - RTX 3090 nie wystarczy do 60 fps w 4K

Testy wydajności przeprowadzone przez kanał GameGPU sugerują, że do grania w Assassin’s Creed: Valhalla z detalami na poziomie „Ultra” w rozdzielczości 4K i z płynnością na poziomie 60 fps potrzebna będzie karta potężniejsza od GeForce’a RTX 3090.

W SKRÓCIE:

  1. RTX 3090 nie wystarcza, by osiągnąć stabilne 60 fps w rozdzielczości 4K w AC: Valhalla (z poziomem detali ustawionym na „Ultra”);
  2. w teście przeprowadzonym przez kanał GameGPU karta generowała średnio 56 klatek animacji na sekundę, ale zdarzały jej się spadki do poziomu 40.

Już jutro na rynku zadebiutuje Assassin’s Creed: Valhalla, czyli najnowsza odsłona utytułowanego cyklu przygodowych gier akcji / RPG od francuskiej firmy Ubisoft. Na kanale GameGPU pojawiły się testy wydajności pecetowej wersji tej produkcji i niestety nie mamy dla Was dobrych wieści – nawet potężny Nvidia GeForce RTX 3090 nie wystarczy, by pograć w rozdzielczości 4K i 60 klatkach animacji na sekundę bez kompromisów w zakresie poziomu detali.

W wewnętrznym benchmarku gry najpotężniejszy układ graficzny Nvidii „wykręcił” średnio 56 fps. Niestety, w związku z okazyjnymi spadkami do poziomu nawet 40 klatek animacji na sekundę, faktyczna płynność gry była jeszcze gorsza. Mówiąc krótko – na rynku nie ma obecnie GPU, które umożliwiłoby płynną rozgrywkę w rozdzielczości 4K w Assassin’s Creed: Valhalla, przy zastosowaniu maksymalnego poziomu detali.

Omawiane testy sprawiają, że trudno patrzyć z optymizmem na wydajność wersji konsolowych, ale na razie nie mamy na ten temat żadnych konkretów. Warto też odnotować, że AC: Valhalla jest już drugą – po Watch Dogs: Legion – wydaną w ostatnim czasie grą Ubisoftu która cechuje się kiepską optymalizacją na „blaszakach” (zresztą nie tylko na nich – na teoretycznie „next-genowym” Xboksie Series S Legion może momentami oferować rozdzielczość poniżej 1080p). Trudno nie odnieść wrażenia, że francuscy deweloperzy nie przykładają do tego problemu wystarczającej uwagi.

  1. Grałem w AC Valhalla – Assassin's Creed podąża drogą Kratosa, z Grecji na daleką północ
  2. AC: Valhalla wygląda jak gra, którą pokocham i znienawidzę [OPINIA]