autor: Bartek Sarna
Assassin's Creed fundamentem sukcesu finansowego Ubisoftu
Ubisoft zanotował kolejny dość pokaźny wzrost sprzedaży swoich tytułów, bo aż o 36%. W tym świetnym wyniku nie mały udział ma Assassin's Creed.
Ubisoft zanotował kolejny dość pokaźny wzrost sprzedaży swoich tytułów, bo aż o 36%. W tym świetnym wyniku niemały udział ma Assassin's Creed.
Assassin's Creed był w ubiegłym roku największym sukcesem francuskiej firmy i głównym jego motorem, jak potwierdzają władze Ubisoftu. Do tej pory sprzedano 6 milionów pudełek z przygodami Altaira.
Jednak oprócz Assassin's Creeda dobrze sprzedawały się inne marki ze stajni Ubisoftu. Dobre wyniki „wykręciły” również: Rainbow Six, Rayman, Settlers oraz Ghost Recon. Pod strzechy trafiło również więcej krążków z tzw. „casual games” (Petz, My Coach, seria Imagine). W ubiegłym roku gracze zakupili ich blisko trzy razy więcej. Wpływy firmy wzrosły z 680 (wynik z roku fiskalnego 2006) do 928 mln Euro w zeszłym roku fiskalnym. Jak zatem widać z powyższych danych Ubisoft ma się nad wyraz dobrze.
W przyszłości, jak zapowiedział Yves Guillemot (szef Ubisoftu), komentując raport fiskalny - możemy spodziewać się więcej w temacie marki Assassin's Creed, ponieważ gra osiągnęła większy sukces niż oczekiwaliśmy.
Świetna kondycja finansowa francuskiej firmy i śmiałe plany na przyszłość sprawiają, że władze chcą rozwinąć swoją działalność. W nowym roku fiskalnym spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży, głównie za sprawą zakupu praw do marki Tom Clancy - podkreślają. Ubisoft planuje zatrudnić w celu zwiększenia produkcji gier około 500 osób w nowo otwartych placówkach w Singapurze, Chinach oraz Indiach i mniej więcej dodatkowe 400 w innych oddziałach.