autor: Bartosz Świątek
Aplikacja zepsuła samowiążące się buty Nike Adapt BB
Niektórzy nabywcy samowiążących się butów Nike Adapt BB donoszą, że ich „smartobuwie” przestało reagować na komendy. Winne są problemy z aplikacją na systemie Android, prawdopodobnie związane z niedawną aktualizacją oprogramowania. Nike pracuje nad rozwiązaniem problemu.
Firma Nike wypuściła niedawno na rynek drugą wersję samowiążących się butów sportowych Adapt BB. Niestety, zaledwie kilka dni po premierze (odbyła się 17 lutego) obuwie zaczęło sprawiać problemy. Użytkownicy donosili, że buty nie łączą się z aplikacją sterującą, co uniemożliwia ich „wiązanie” (a konkretniej zaciskanie wokół stopy) i w praktyce czyni je bezużytecznymi. Przyczyną może być niedawna aktualizacja oprogramowania.
W niektórych przypadkach pomaga tzw. twardy reset, który można wykonać przytrzymując obydwa dostępne na obuwiu przyciski. Niestety nie jest to rozwiązanie uniwersalne – część klientów donosi, że ich buty są kompletnie zawieszone i nie reagują na żadne komendy. W takich sytuacjach nadają się jedynie do postawienia w honorowym miejscu i prezentowania ciekawskim znajomym (najlepiej z oddali, by nie zadawali zbyt dużo niewygodnych pytań). Nike zapewnia, że pracuje nad rozwiązaniem – nie wiadomo jednak, kiedy wysiłki firmy przyniosą jakieś efekty.
Zauważyliśmy pojedyncze przypadki problemów z łącznością, związanych z konfiguracją Nike Adapt BB i aktywnie pracujemy nad ich rozwiązaniem. Jeśli jakiś konsument tego doświadczy, zachęcamy go do skontaktowania się z działem obsługi klienta Nike – czytamy w komentarzu udzielonym serwisowi The Verge.
Warto odnotować, że obuwie, o którym mowa, jest w Polsce sprzedawane w dość sporej cenie 1499 zł – jest to więc produkt Premium, co czyni całą sprawę nieco… kłopotliwą. Jak widać, „mądre buty” muszą się jeszcze sporo nauczyć. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o Nike Adapt BB, zachęcamy do rzucenia okiem na poniższy filmik The Verge.