autor: Szymon Liebert
APB ma 130 tysięcy zarejestrowanych użytkowników. Ilu z nich gra regularnie?
Firma Realtime Worlds ogłosiła statystyki dotyczące społeczności skupionej wokół gry APB, której słaba sprzedaż jest przyczyną problemów dewelopera. Podobno obecnie możemy mówić o 130 tysiącach zarejestrowanych użytkowników. Przeciętnie osoby grające wydają na produkcję 28 dolarów miesięcznie i spędzają z nią około cztery godziny dziennie.
Firma Realtime Worlds ogłosiła statystyki dotyczące społeczności skupionej wokół gry APB, której słaba sprzedaż jest przyczyną problemów dewelopera. Podobno obecnie możemy mówić o 130 tysiącach zarejestrowanych użytkowników. Przeciętnie osoby grające wydają na produkcję 28 dolarów miesięcznie i spędzają z nią około cztery godziny dziennie.
Powyższe wyniki brzmią średnio, szczególnie gdy weźmiemy poprawkę na to, że przez zarejestrowanego użytkownika niekoniecznie rozumiemy osobę, która regularnie wraca do gry. Sytuacja APB jest więc tak naprawdę nieznana, bo deweloper w sprytny sposób ominął najważniejsze dane i pochwalił się tylko kilkoma wygodnymi liczbami.
Oczywiście twórcy twierdzą, że wszystko jest w porządku. Ich zdaniem społeczność dobrze przyjęła tytuł, a same wyniki nastrajają pozytywnie. Zdaniem autorów APB jest wciągającą i satysfakcjonującą grą, do której wiele osób wraca codziennie. Gracze rzekomo wydaję na tę produkcję więcej niż na inne tego typu pozycje dostępne na rynku.
Być może sytuacja się ustabilizuje i niezła, chociaż nie doskonała produkcja wyjdzie na prostą. Studio Realtime Worlds bardzo tego potrzebuje, bo obecnie znajduje się ono w trakcie rozkładu. Deweloper zmaga się z problemami finansowymi i niedawno zwolnił pracowników. Część z nich mogła wrócić do biur i kontynuować pracę nad projektami.