autor: Damian Rams
Akella przejmie prawa do marki Disciples
Rosyjski wydawca gier poinformował w oficjalnym oświadczeniu prasowym o umowie zawartej z firmą Strategy First. Na jej mocy po premierze Disciples 3: Renaissance Akella przejmie wszystkie prawa do tej znanej w branży elektronicznej rozrywki marki.
Rosyjski wydawca gier - Akella, poinformował w oficjalnym oświadczeniu prasowym o umowie zawartej z firmą Strategy First. Na jej mocy po premierze Disciples 3: Renaissance Akella przejmie wszystkie prawa do tej znanej w branży elektronicznej rozrywki marki.
„Praca przy tak znanej marce to dla nas ogromna odpowiedzialność. Jesteśmy przekonani, że nasz najnowszy projekt – Disciples 3 – sprosta oczekiwaniom fanów tej legendarnej serii. Zamierzamy rozwijać markę Disciples i sporo w nią zainwestować” – mówi Dmitry Arkhipov, wiceprezes do spraw developingu Akelli. Z zawartego porozumienia zadowolony jest też dyrektor wykonawczy Strategy First, Stewart Braybrook: „Otrzymaliśmy od Akelli dobrą ofertę i jesteśmy usatysfakcjonowani podpisaną umową. Po wypełnieniu kontraktu marka Disciples przejdzie w ręce zdolnych i rzetelnych ludzi.” .
Przypomnijmy, że pierwsza część Disciples ukazała się w 1999 roku, stając się poważną konkurencją dla Heroes of Might & Magic 3. W przeciwieństwie do produkcji New World Computing zaoferowała mroczniejszy i dojrzalszy klimat, co pozwoliło jej na zdobycie wielu oddanych fanów. W 2002 roku przyszła pora na sequel o podtytule Mroczne Proroctwo, do którego opracowano następnie aż cztery dodatki: Bunt Elfów, Słudzy Ciemności, Strażnicy Światła i Powrót Galleana.
Obecnie w studiu .dat, pod baczną kuratelą Akelli, trwają prace nad Disciples 3: Renaissance, którego premiera jest planowana na pierwszy kwartał 2009 roku.