Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 kwietnia 2022, 14:51

Polski Aircraft Carrier Survival zarobił na siebie. Potrzebował na to 24 godziny

Wygląda na to, że Aircraft Carrier Survival odniósł finansowy sukces. Gra autorstwa polskiego studia Gambit Games zarobiła na siebie w przeciągu zaledwie 24 godzin.

Polska gra Aircraft Carrier Survival dobrze poradziła sobie pod względem finansowym– taką informację podał wydawca gry, firma CreativeForge Games. W opublikowanym komunikacie możemy przeczytać:

Łączny koszt wytworzenia, testów, lokalizacji oraz marketingu Gry na PC, liczony na dzień raportu nie przekroczył 400 tys. zł., i został w pełni zwrócony w ciągu 24 godzin od chwili rozpoczęcia sprzedaży.

Dobry start na Steamie

Aircraft Carrier Survival zadebiutował na Steamie 20 kwietnia i debiut ten można zaliczyć do udanych. W grze o zarządzaniu lotniskowcem z czasów II wojny światowej w szczytowym momencie na premierę bawiło się 2,2 tysiąca osób, co jest dobrym wynikiem jak na tak niszową produkcję.

W komunikacie wydawcy podsumowano również całkiem udane 72 godziny od rozpoczęcia sprzedaży (dane na 23.04):

Sprzedaż na Steam gry w wersji PC – 20 tys. sztuk

Ocena graczy na Steam – 72% (oparta na 260 recenzjach)

WishLista Steam Outstanding – 143 tys. sztuk

Liczba zakupów z WishList – 8,5 tys. sztuk

Ilość refundacji gry – 2,5 tys. Sztuk

Podano też procentowy rozkład państw, w których najchętniej kupowano tytuł. Na szczycie listy znalazły się Stany Zjednoczone (27%), a następnie Chiny (15%) oraz Niemcy (13%). Transakcje polskich graczy stanowiły 2% wszystkich zakupów.

Wydawca gry zapowiedział również, że planowane są porty gry na konsole (najpewniej najnowszej generacji, choć nie zostało to sprecyzowane, oraz na Nintendo Switch).

  1. Oficjalna strona Gambit Games Studio
  2. Oficjalna strona firmy CreativeForge Games

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej