Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 grudnia 2024, 10:10

autor: Adrian Werner

Szef PlayStation mówi o AI w branży gier. „Kluczowe będzie znalezienie właściwej równowagi”

Prezes Sony Interactive Entertainment podkreślił swoją ekscytację technologiami AI, ale jednocześnie jest pewien, że ludzka kreatywność zawsze będzie potrzebna.

Źródło fot. Sony
i

Generatywna sztuczna inteligencja są obecnie najgorętszym tematem w branży technologicznej. Nic dziwnego więc, że kwestia ta została poruszona w wywiadzie, jakiego serwisowi BBC udzielili Hermen Hulst oraz Hideaki Nishino, czyli dwaj prezesi Sony Interactive Entertainment.

  1. Hulst stwierdził, że AI ma potencjał do zrewolucjonizowania gier, ale jednocześnie uważa, że w branży zawsze potrzebni też będą ludzie, bo sztuczna inteligencja nigdy nie będzie w stanie w pełni zastąpić ludzkiej kreatywności.
  2. Według Hermena Hulsta w przyszłości będzie mocne zapotrzebowanie na dwie kategorie gier – jedną będą stawiające na innowacje tytuły opracowane głównie przy wykorzystaniu AI, a drugą bardziej przemyślane projekty tworzone ręcznie przez ludzi.

Nie znaczy to, że nie będzie gier łączących te podejścia, ale hak stwierdził Hulst:

Kluczowe będzie znalezienie właściwej równowagi między wykorzystaniem sztucznej inteligencji a zachowaniem ludzkiego charakteru gier.

Warto wspomnieć, że Sony już od dłuższego czasu wykorzystuje AI i uczenie maszynowe do przyśpieszenia produkcji gier oraz obniżenia kosztów. Przykładowo, w Marvel's Spider-Man 2 posłużono się tymi technologiami do automatycznego synchronizowania napisów do dialogów w różnych językach.

W wywiadzie poruszono także kwestię tego, że model dwóch prezesów jest mocno nietypowy. Hulst wytłumaczył jednak, że każdy z nich odpowiada za co innego. On sam koncentruje się na grach, podczas gdy Nishino zajmuje się głównie sprzętem. Obaj podkreślili również zadowolenie z sukcesu gry Astro Bot.

  1. Oficjalna strona PlayStation

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej