Szef PlayStation mówi o AI w branży gier. „Kluczowe będzie znalezienie właściwej równowagi”
Prezes Sony Interactive Entertainment podkreślił swoją ekscytację technologiami AI, ale jednocześnie jest pewien, że ludzka kreatywność zawsze będzie potrzebna.
![](/i/h/17/471002556.jpg)
Generatywna sztuczna inteligencja są obecnie najgorętszym tematem w branży technologicznej. Nic dziwnego więc, że kwestia ta została poruszona w wywiadzie, jakiego serwisowi BBC udzielili Hermen Hulst oraz Hideaki Nishino, czyli dwaj prezesi Sony Interactive Entertainment.
- Hulst stwierdził, że AI ma potencjał do zrewolucjonizowania gier, ale jednocześnie uważa, że w branży zawsze potrzebni też będą ludzie, bo sztuczna inteligencja nigdy nie będzie w stanie w pełni zastąpić ludzkiej kreatywności.
- Według Hermena Hulsta w przyszłości będzie mocne zapotrzebowanie na dwie kategorie gier – jedną będą stawiające na innowacje tytuły opracowane głównie przy wykorzystaniu AI, a drugą bardziej przemyślane projekty tworzone ręcznie przez ludzi.
Nie znaczy to, że nie będzie gier łączących te podejścia, ale hak stwierdził Hulst:
Kluczowe będzie znalezienie właściwej równowagi między wykorzystaniem sztucznej inteligencji a zachowaniem ludzkiego charakteru gier.
Warto wspomnieć, że Sony już od dłuższego czasu wykorzystuje AI i uczenie maszynowe do przyśpieszenia produkcji gier oraz obniżenia kosztów. Przykładowo, w Marvel's Spider-Man 2 posłużono się tymi technologiami do automatycznego synchronizowania napisów do dialogów w różnych językach.
W wywiadzie poruszono także kwestię tego, że model dwóch prezesów jest mocno nietypowy. Hulst wytłumaczył jednak, że każdy z nich odpowiada za co innego. On sam koncentruje się na grach, podczas gdy Nishino zajmuje się głównie sprzętem. Obaj podkreślili również zadowolenie z sukcesu gry Astro Bot.