Szef PlayStation mówi o AI w branży gier. „Kluczowe będzie znalezienie właściwej równowagi”
Prezes Sony Interactive Entertainment podkreślił swoją ekscytację technologiami AI, ale jednocześnie jest pewien, że ludzka kreatywność zawsze będzie potrzebna.
Generatywna sztuczna inteligencja są obecnie najgorętszym tematem w branży technologicznej. Nic dziwnego więc, że kwestia ta została poruszona w wywiadzie, jakiego serwisowi BBC udzielili Hermen Hulst oraz Hideaki Nishino, czyli dwaj prezesi Sony Interactive Entertainment.
- Hulst stwierdził, że AI ma potencjał do zrewolucjonizowania gier, ale jednocześnie uważa, że w branży zawsze potrzebni też będą ludzie, bo sztuczna inteligencja nigdy nie będzie w stanie w pełni zastąpić ludzkiej kreatywności.
- Według Hermena Hulsta w przyszłości będzie mocne zapotrzebowanie na dwie kategorie gier – jedną będą stawiające na innowacje tytuły opracowane głównie przy wykorzystaniu AI, a drugą bardziej przemyślane projekty tworzone ręcznie przez ludzi.
Nie znaczy to, że nie będzie gier łączących te podejścia, ale hak stwierdził Hulst:
Kluczowe będzie znalezienie właściwej równowagi między wykorzystaniem sztucznej inteligencji a zachowaniem ludzkiego charakteru gier.
Warto wspomnieć, że Sony już od dłuższego czasu wykorzystuje AI i uczenie maszynowe do przyśpieszenia produkcji gier oraz obniżenia kosztów. Przykładowo, w Marvel's Spider-Man 2 posłużono się tymi technologiami do automatycznego synchronizowania napisów do dialogów w różnych językach.
W wywiadzie poruszono także kwestię tego, że model dwóch prezesów jest mocno nietypowy. Hulst wytłumaczył jednak, że każdy z nich odpowiada za co innego. On sam koncentruje się na grach, podczas gdy Nishino zajmuje się głównie sprzętem. Obaj podkreślili również zadowolenie z sukcesu gry Astro Bot.